×

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای گیلان/ آغاز ساخت ۱۶۶۲ مسکن روستایی

  • کد نوشته: 82148
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۶
  • 79 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از پیش بینی بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان طی امسال خبر داد و عنوان کرد: بنیاد مسکن قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح جهش مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. به گزارش گیل و دیلم،حامد دائمی در گفت وگویی یکی از اهداف طرح هادی روستایی را […]

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای گیلان/ آغاز ساخت ۱۶۶۲ مسکن روستایی
  • مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از پیش بینی بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان طی امسال خبر داد و عنوان کرد: بنیاد مسکن قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح جهش مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

    به گزارش گیل و دیلم،حامد دائمی در گفت وگویی یکی از اهداف طرح هادی روستایی را عمران و آبادی روستاها دانست و اظهار کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی به عنوان نقشه راه توسعه روستا در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

    وی با اشاره به دوره ۱۰ ساله طرح های هادی، افزود: یکی از مشکلات استان در اجرای طرح های هادی کمبود اعتبارات است؛ همچنین طرح هادی برخی از روتاها نیازمند بازنگری است لذا تاکنون از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۵۸ روستا اصلا تهیه طرح نشده و لذا بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۰ را برای طرح طرح هادی در روستاهای باقی مانده اختصاص دادیم.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری بدون تهیه طرح هادی نخواهیم داشت، گفت: برای بازنگری طرح هادی بازدیدهای میدانی در روستا صورت می گیرد و روستاییان می توانند جهت تعیین کاربری اراضی باغی و مسکونی به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند.

    دائمی، از پیش بینی بازنگری طرح هادی در ۲۵۰ روستای استان طی امسال خبر داد و عنوان کرد: بنیاد مسکن قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح جهش مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

    وی با اشاره به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، سهم گیلان را در شهرها و روستاها ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد دانست و متذکر شد: بخش اعظم این واحدهای مسکونی مربوط به شهر رشت است.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تامین زمین در ۵۰ شهر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۲۹ هکتار تحویل بنیاد مسکن استان شده که در قالب ۲۹۸۳ واحد مسکونی در ۱۲ شهر و ۱۹ سایت دنبال می شود؛ همچنین براساس تعداد متقاضیانی که آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را پرداخت کردند، عملیات اجرایی ۱۶۶۲ واحد آغاز و ۲۷۰ واحد زمین نیز جهت ساخت و ساز تحویل مردم داده شده، اما ۱۳۹۲ واحد توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.

    دائمی با اشاره یه سهم روستاهای گیلان از طرح جهش مسکن، عنوان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد در روستاها باید ساخته شود که سهم گیلان در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۰۰۰ واحد است که تاکنون برای ۵۹۰۰ واحد معرفی به بانک های عامل داشتیم و ۳۴۰۰ عقد قرارداد انجام شده است؛ ۱۹۰۰ واحد تکمیل شده و آماده بهره برداری است، اما سهمیه سال جاری ۷۰۰۰ واحد است.

    وی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن را پرداخت تسهیلان بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶۹ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی و ۲۹۷ هزار واحد شناسایی شده که میزان مقاوم سازی معادل ۵۷ درصد است.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شناسایی ۱۳۰ هزار واحد کم دوام و بی دوام خبر داد و بیان کرد: در این راستا تسهیلات ۱۰۰ میلیونی پرداخت می شود، اما با مصوبه سال گذشته شورای مسکن، این وام به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که به محض ارائه تضمین نامه به بانک های عامل پرداخت می شود.

    وی یکی از دغدغه های روستاییان را تثبیت مالکیت اراضی دانست و تصریح کرد: مالکان اراضی مستثنیات می توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن نسبت به صدور سند اقدام کنند و تاکنون ۱۵۶ هزار برگ سند روستایی صادر شده است، اما افرادی که اراضی ملی و دولتی را در اختیار دارند جهت تعیین تکلیف مالکیت باید از طریق ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام کنند تا انتقال سند از سازمان ثبت اسناد و املاک صورت گیرد و سپس بنیاد مسکن نسبت به تثبیت مالکیت اقدام کند.

    دائمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۶۶ هکتار از اراضی ملی جهت صدور سند به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و برای ۱۵۱ هکتار انتقال سند داشتیم، تاکید کرد: با اتمام کامل طرح کاداستر، اراضی باقی مانده نیز تعیین تکلیف و برای آنها صدور سند می شود؛ البته روند انتقال سند زمان بر است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82148

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *