×

مدیرکل بهزیستی گیلان: گیلان تا سال ۱۴۱۴ استان سالمند می شود

  • کد نوشته: 90912
  • ۱۴۰۲-۰۴-۳۱
  • 43 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وضعیت سالمندی در استان، اظهار کرد: در کنترل بحران سالمندی باید مثل بحران کرونا همه پای کار باشیم. به گزارش گیل و دیلم ،سید مهدی خدمت بین دانا در گفت وگویی، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی از ۵۴۶ هزار تومان به ۶۵۵ هزار تومان برای […]

    مدیرکل بهزیستی گیلان: گیلان تا سال ۱۴۱۴ استان سالمند می شود
  • مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وضعیت سالمندی در استان، اظهار کرد: در کنترل بحران سالمندی باید مثل بحران کرونا همه پای کار باشیم.

    به گزارش گیل و دیلم ،سید مهدی خدمت بین دانا در گفت وگویی، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی از ۵۴۶ هزار تومان به ۶۵۵ هزار تومان برای یک نفر، اظهار کرد: سقف پرداخت مستمری برای خانوارهای پنج نفر به بالا دو میلیون و ۵۹ هزار تومان است.

    وی با بیان اینکه افراد دارای ضایعه نخاعی هم حق پرستاری دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت می کنند، افزود: ۹۰۰ فرزند امدادگیر نیز داریم که در خانواده های جایگزین زندگی می کنند و ماهانه برای آنان مستمری پرداخت می شود.

    مدیرکل بهزیستی گیلان پشت نوبت دریافت مستمری در استان را صفر دانست و تصریح کرد: در استان گیلان حدود ۵۰ هزار پرونده تحت پوشش بهزیستی داریم که مستمری دریافت می کنند؛ از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ پرونده مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

    خدمت بین دانا، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ کودک به تفکیک سن(زیر سه سال، سه تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال) در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: ۲۱ مرکز خیریه نگهداری از کودکان بدون سرپرست در استان فعال بوده که بخشی از خدمات آن دولتی بوده و بخشی دیگر توسط خیرین تامین می شود.

    وی از پرداخت ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کودک به مراکز مذکور خبر داد و بیان کرد: مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، توانخواهان و بیماران اعصاب و روان نیز در بخش غیر دولتی فعال است.

    مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، بر فرهنگ سازی این قانون تاکید کرد و یادآور شد: معلولان نیازمند احترام متقابل هستند؛ نه ترحم و جامعه باید مشکلات یک معلول را لمس کند.

    وی مطالبه معلولان و توانخواهان را در سه بخش معیشت، مناسب سازی و اشتغال دانست و تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای برای معلولان رایگان بوده و در صورت دریافت مدرک و مهارت آموزی می توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

    خدمت بین دانا، هیچ معلول حرکتی را پشت نوبت دریافت ویلچر ندانست و اضافه کرد: تا ۸۰ درصد هزینه های کاردرمانی و فیزیوتراپی طبق تفاهم نامه با بیمه سلامت پرداخت می شود. البته از همه مراکز کاردرمانی و فیزیوتراپی می خواهیم با بیمه سلامت قرارداد ببندند تا مددجویان به راحتی از امکانات درمانی بهره ببرند.

    وی مناسب سازی مسیرهای رفت و آمد را یکی از مطالبات به حق معلولان اعم از حرکتی و شنوایی و بینایی و سالمندان عنوان کرد و افزود: مقرر شده هر شهر حداقل یک خیابان مناسب سازی شده داشته باشد که شامل شیب ورودی ساختمان ها و عابر پیاده و عابر بانک و… می شود.

    مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وضعیت سالمندی در استان، اظهار کرد: در کنترل بحران سالمندی بایستی مثل بحران کرونا همه پای کار باشیم.

    وی افزود: پنجره جمعیتی در گیلان ۱۵ سال زودتر از کشور بسته خواهد شد و تا سال ۱۴۱۴ جمعیت استان سالمند می شود، لذا نیازمند راه اندازی شهر دوستدار سالمند(خیابان ها، پارک ها و کلینیک های ویژه سالمندی برای افراد بالای ۶۰ سال) هستیم.

    خدمت بین دانا، همچنین به کودکان با شرایط خاص برای پذیرش فرزندی اشاره کرد و یادآور شد: برخی از خانواده های بدون فرزند یا دارای فرزند اقدام به پذیرش کودکان با شرایط خاص می کنند و روند درمان آنان را در خانواده ادامه می دهند. در واقع محبت و آغوش مادر و عاطفه و مهر پدر بسیار اثرگذار بوده و شاهد بهبودی روحیه این کودکان در خانواده هستیم.

    وی از فرزندخواندگی ۶ کودک دارای معلولیت(با شرایط خاص) در استان خبر داد و اضافه کرد: متقاضیان فرزندپذیری در استان زیاد هستند، اما باید فرهنگ سازی پذیرش کودکان با شرایط خاص هم اتفاق بیفتد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90912

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *