×

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: ضرورت برخورد با برداشت‌کنندگان غیر مجاز شن و ماسه در گیلان

  • کد نوشته: 94276
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱
  • 64 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها، گفت: محیط زیست استان نیازمند حفاظت جدی است. به گزارش گیل و دیلم ،حمزه عشوری بر عزم و اراده جدی این اداره کل و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در حفاظت از […]

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: ضرورت برخورد با برداشت‌کنندگان غیر مجاز شن و ماسه در گیلان
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها، گفت: محیط زیست استان نیازمند حفاظت جدی است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حمزه عشوری بر عزم و اراده جدی این اداره کل و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان بخشی از انفال عمومی تاکید و اظهار کرد: هرگونه برداشت خارج از چارچوب ضوابط و مغایر با مجوزهای محیط زیست تخلف است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر و حریم رودخانه‌ها با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

    به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست عزم و اراده همگانی را می‌طلبد، افزود: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همکاری، همراهی و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

    مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: در سال‌های اخیر شاهد همراهی بیشتر قضات در برخورد با متخلفان در حریم و بستر رودخانه و برداشت کنندگان غیر مجاز و غیر اصولی شن و ماسه از رودخانه‌ها هستیم.

    عشوری افزود: در گشت و کنترل و پایش مناطق توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان یک مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه مشاهده شد و عاملان این تخلف دستگیر شدند.

    وی تاکید کرد: تمام پیمانکاران موظف به رعایت ضوابط محیط زیست و پرهیز از تخریب بستر رودخانه‌ها هستند و باید طبق مفاد موجود در مجوزهای صادره اقدام به برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها کنند و در صورت تخلف برابر قانون با آنها با جدیت برخورد می‌شود.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز از بستر و حریم رودخانه‌ها و تخریب محیط زیست، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا با سامانه گویای ۱۵۴۰ برای پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94276

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *