×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: عامل تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می‌شود

  • کد نوشته: 89606
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۶
  • 78 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام اینکه هیچ مجوزی برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی صادر نشده است، گفت: عامل تخریب این بنای تاریخی پیگیری قضایی می‌شود. به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در خصوص تخریب این اثر هیچ‌گونه مجوزی از سوی میراث فرهنگی […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: عامل تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اعلام اینکه هیچ مجوزی برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی صادر نشده است، گفت: عامل تخریب این بنای تاریخی پیگیری قضایی می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در خصوص تخریب این اثر هیچ‌گونه مجوزی از سوی میراث فرهنگی صادر نشده است اظهار کرد: در آخرین مکاتبه که از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندر انزلی انجام شد، مبحث رفع خطر بنا مطرح بود و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان مطابق با نقشه‌ها، صراحتاً به حفظ پوسته ساختمان بر اساس تکنولوژی جدید تأکید کرد.

    وی بابیان اینکه در جلسات متعدد با دادستان و بازدید‌های مکرر با مسئولان شهرستان، بسیار به حفظ اثر تأکید شد تصریح کرد: این اداره کل تحت هیچ شرایطی نسبت به عمل ارتکابی خلاف قوانین و ضوابط ابلاغی کوتاه نخواهد آمد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در ادامه از شهردار و شورای شهر بندر انزلی خواست در راستای احترام به درخواست‌های به‌حق فرهنگ دوستان و میراث فرهنگی (تا تعیین تکلیف نهایی موضوع در مراجع محترم قضائی) از صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز خودداری کند و هر عملی باید تنها بر اساس ضوابط و موافقت کتبی میراث فرهنگی صورت پذیرد.

    وی تصریح کرد: آنچه مبرهن است بنای تخریب‌شده باید بر اساس قوانین به‌صورت عین به‌عین بدون افزایش ارتفاع و بر اساس مستندات قدیمی موجود مطابق اصل اولیه خودش ساخته شود و البته پیگیری‌های حقوقی و قضائی برای این اداره کل نیز محفوظ است.

    جهانی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته گفت: متن و نامه شکایت کارشناسی علیه تخریب‌کننده بنا آماده‌شده که تقدیم دادستان بندر انزلی خواهد شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در پایان بیان کرد: خواسته این اداره کل و همه علاقه‌مندان به میراث فرهنگی بالطبع چیزی جز در نظر گرفتن شدن مجازات برای نابودکنندگان هویت ملی و آثار تاریخی ارزشمند در سراسر استان نیست.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89606

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *