×

مدیرکل پست گیلان اعلام کرد: ارسال ۵۰۰۰ مرسوله بین المللی در پست گیلان

  • کد نوشته: 82203
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۸
  • 69 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل پست گیلان، با اشاره به فعالیت بین المللی پست استان، تاکید کرد: در گمرک و برخی از شهرستان ها نمایندگی داریم و طی مدت مذکور مجموعا حدود ۵۰۰۰ مرسوله بین المللی داشتیم و از این حیث جزو شش استان اول کشور با بیشترین ترافیک بین المللی هستیم. به گزارش گیل و دیلم ،محمد حسین […]

    مدیرکل پست گیلان اعلام کرد: ارسال ۵۰۰۰ مرسوله بین المللی در پست گیلان
  • مدیرکل پست گیلان، با اشاره به فعالیت بین المللی پست استان، تاکید کرد: در گمرک و برخی از شهرستان ها نمایندگی داریم و طی مدت مذکور مجموعا حدود ۵۰۰۰ مرسوله بین المللی داشتیم و از این حیث جزو شش استان اول کشور با بیشترین ترافیک بین المللی هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمد حسین هوشنگی، پست را واسط بین مردم و دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی دانست و اظهار کرد: پست در راستای امانت داری و کاهش تردد، برای بنگاه های اقتصادی ارزش افزوده ایجاد می کند.

    وی شعار جهانی پست در سال جاری را «پست برای زمین» دانست که با محوریت حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییرات اقلیمی دنبال می شود و افزود: ارسال مرسولات و امانات جزو پایه کار پست است، اما در حوزه خدمات نیابتی و خدمات الکترونیکی هم ورود جدی تر داریم تا ارتباط مردم و دستگاه ها را تسهیل کنیم.

    مدیرکل پست گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه ذائقه مردم تغییر کرده و دیگر پاکت نامه مطرح نیست، تصریح کرد: امروزه خرید و فروش اینترنتی و ارسال بسته ها و امانات بیشتر مورد توجه مردم است که نیاز به لجستیک دارد.

    هوشنگی با اشاره به ارائه ۱۷۰ خدمت پستی به مردم، اضافه کرد: پست صادره و پست وارده به اقصی نقاط کشور داریم که در شش ماهه نخست امسال مجموعا بالغ بر پنج میلیون مرسوله داشتیم و سهم همکاران پست استان در باجه های قبول بالای سه میلیون مرسوله است که پتانسیل گیلان را نشان می دهد.

    وی ۵۰ درصد مرسولات صادره و وارده را بسته و امانت دانست و ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از مرسولات در باجه های قبول نیز مربوط به بسته ها و امانات است که قابلیت تجارت الکترونیک استان و خرید و فروش اینترنتی را نشان می دهد لذا باید به سمت محصولات استراتژیک و بومی و صنایع دستی برویم و پتانسیل اقتصادی استان را شکوفا و بازار را بزرگ تر کنیم و قطعا اگر مردم بدانند که پست در کنار تولیدکنندگان است، حمایت بیشتری از بازار خواهند داشت.

    مدیرکل پست گیلان با اشاره به فعالیت بین المللی پست استان، تاکید کرد: در گمرک و برخی از شهرستان ها نمایندگی داریم و طی مدت مذکور مجموعا حدود ۵۰۰۰ مرسوله بین المللی داشتیم و از این حیث جزو شش استان اول کشور با بیشترین ترافیک بین المللی هستیم. به زودی زمینه استقرار نمایندگی در منطقه آزاد انزلی را جهت توسعه صادرات فراهم می کنیم.

    وی یک پروژه از ۲۳ پروژه دولت الکترونیک را متعلق به پست دانست و گفت: پروژه «جی.نف» در دستور کار پست بوده که شامل استانداردسازی آدرس اماکن است. پست براساس مصوبه سال ۹۵ مکلف شده تمام نقاط شهری و روستایی را شناسایی و برای همه واحدهای مسکونی و تجاری و اراضی کد پستی تهیه کند و در نهایت پایگاه داده مکانی را تشکیل دهد که تاکنون بخش عمده کار انجام شده است.

    هوشنگی، با اشاره به بهره مندی ۱۶۰ دستگاه از پایگاه داده مکانی جی.نف، اضافه کرد: هدف از اجرای جی.نف یکسان سازی آدرس اماکن و یکپارچه سازی آنهاست.

    مدیرکل پست گیلان از تطبیق داده های اشتراکی دستگاه ها با کد پستی در سامانه جی.نف خبر داد و بیان کرد: امروز برنامه ژئوکدسازی شهری استان گیلان را به اتمام رساندیم و ژئوکدسازی روستایی را آغاز کردیم که تا پایان سال برای ۴۰۰ روستا اجرایی می شود. در واقع باید بدانیم که جمعیت در کجای شهر و روستا متمرکز است تا منابع لازم را تخصیص دهیم و برنامه ریزی درست شهری و مدیریت داشته باشیم.

    وی با اشاره به گذشت یک دهه از راه اندازی بازار الکترونیک پست گیلان، از فعالیت ۱۱۴ فروشگاه در این بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: باید سهم تجارت الکترونیک را در کشور و استان افزایش دهیم، زیرا این قابلیت وجود دارد.

    هوشنگی با اشاره به همکاری پست با همه پلتفرم های مورد تایید، عنوان کرد: شرکت ملی پست تحول دیجیتال را دنبال می کند و به سمت هوشمندسازی فرایندها می رویم و لذا از زمان تحویل مرسوله، وضعیت آن لحظه به لحظه قابل رهیابی بوده و مسیر حرکت نامه رسانه ها تحت نظر است.

    وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در پایگاه داده مکانی ثبت شده است، گفت: شهرداری ها بنا به ضرورت با پست همکاری می کنند و لذا توانستیم پایگاه داده مکانی را به نقشه ها متصل کنیم؛ البته نیازمند پلاک گذاری و نامگذاری معابر هستیک تا نشانی استاندارد به دست آید.

    مدیرکل پست گیلان، با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی جی.نف شهری و ۸۰ درصدی جی.نف روستایی تا پایان سال، اظهار کرد: جایگاه پست گیلان در شاخص ها هشتم کشور است و به زودی جزو پنج استان برتر می شویم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82203

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *