×

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد؛ ۸۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر در گیلان اکران می‌شود

  • کد نوشته: 86099
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۷
  • 70 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از نمایش ۸۵ درصدی فیلم های جشنواره فجر در سه سینمای رشت خبر داد و افزود: ۲۰ فیلم از ۲۴ فیلم شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ۲۲ بهمن، سپید رود و تالار مرکزی رشت اکران می‌شوند. به گزارش گیل و […]

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد؛ ۸۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر در گیلان اکران می‌شود
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از نمایش ۸۵ درصدی فیلم های جشنواره فجر در سه سینمای رشت خبر داد و افزود: ۲۰ فیلم از ۲۴ فیلم شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ۲۲ بهمن، سپید رود و تالار مرکزی رشت اکران می‌شوند.

    به گزارش گیل و دیلم ، رضا ثقتی در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم‌فجر در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: براساس سیاست تمرکززدایی و برنامه ریزی‌های انجام شده فیلم‌ها در ۲ سانس ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در سینماهای مذکور به نمایش درخواهند آمد و علاقه مندان می‌توانند بلیت‌های جشنواره را به صورت برخط و از طریق سامانه آی تیکت (iticket. ir)، ایران تیکت (irantic. com) و گیشه هفت (gisheh. ir) بدون تغییر قیمت با سال گذشته به مبلغ ۳۵ هزار تومان تهیه کنند.

    وی اضافه کرد: مردم گیلان می‌توانند فیلم‌های روز کشور را در استان با کیفیتی بالا مشاهده کنند، در پایان نمایش هر فیلم جلسات نقد و بررسی با حضور علاقه مندان به هنر هفتم برگزار می‌شود. فیلم‌های اکران شده در جشنواره امسال برخلاف سال‌های قبل بدور از سیاه نمایی‌های مرسوم (با وجود سختی‌ها و نارسایی‌ها) بدنبال آن است تا روح امید، نشاط، پیشرفت و توسعه را در جامعه بدمد که جای بسی تقدیر دارد.

    ثقتی یکی از مشکلات جشنواره‌های قبل فیلم فجر راعدم هماهنگی فیلم‌های اکران شده با موضوعیت انقلاب عنوان کرد و افزود: امسال حفظ موضوعیت این جشنواره مورد تاکید قرار گرفته است چراکه نمی‌شود جشنواره انقلاب باشد و در فیلم‌ها ریشه انقلاب هدف قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: جشنواره‌ها وقتی به استان‌ها وارد می‌شوند روح امید، نشاط و اعتلای هنر را در خود زنده می‌کنند، ذات جشنواره‌ها ذات رونق هنر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. وقتی جشنواره‌ها در استان برگزار می‌شود علاقمندان گرایش بیشتری به شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته مذکور از خود نشان می‌دهند.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآوری کرد: سال گذشته گیلان رتبه پنجم کشوری را به جهت میزان فروش در جشنواره داشت امسال پیش بینی می‌کنیم باتوجه به افزایش تعداد مکان‌های نمایش افزایش ۳۰ درصدص تماشاگران را شاهد باشیم.

    وی با بیان اینکه امسال در بسته‌های مهمان اهالی رسانه و فرهنگ و هنر را فراموش نکردیم گفت: بلیت‌های مهمان در هر سانس بصورت محدود برای نویسندگان، پژوهشگران، هنرمندان جوان، سینماگران فعال و اصحاب رسانه اختصاص دادیم، پارسال جشنواره فیلم فجر مهمان کودکان کار بود که امسال هم از این کودکان برای تماشای فیلم‌های اکران شده دعوت شود.

    وی در ادامه از راه اندازی ۲ سالن سینما در مجموعه آرش مال منطقه آزاد انزلی، سه سالن سینما در ستادیوم رشت و یک سالن سینما در تالش و از کمک بلاعوض چهار میلیارد ریالی به سینمای شهرستان فومن خبر داد و افزود: با راه اندازی تالار مرکزی رشت خدمات خوبی در این سالن ارائه می‌شود اما درشان شهر رشت نیست که با وجود ۱۰ سینما تنها ۲ سالن سینما در این شهرستان خدمات ارائه دهند.

    اتاقک گلی، آه سرد، آن‌ها مرا دوست داشتند، بعد از رفتن، پرونده باز است، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی‌کنی؟ در آغوش درخت، روایت ناتمام سیما، سرهنگ ثریا، شماره ۱۰، عطرآلود، غریب، کاپیتان، گُل‌های باواردِه، وابل، های پاور، هفت بهار نارنج، هوک و یادگار جنوب از فیلم‌هایی هستند از ۱۷ تا ۲۴ بهمن در سه سینمای سپید رود، ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت اکران می‌شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86099

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *