×

مراکز انتقال خون گیلان در شبهای قدر فعال هستند

  • کد نوشته: 100328
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • 23 بازدید
  • ۰
  • مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه مومنان در این شب‌های پرفیض و معنوی بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند؛ اعلام کرد: مراکز انتقال خون استان شب‌های قدر آماده دریافت خون‌های اهدایی است....
    مراکز انتقال خون گیلان در شبهای قدر فعال هستند
  • به گزارش گیل و دیلم ، دکتر گیتی ایزدی پور روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: مرکز رشت، بندرانزلی، فومن، آستارا، تالش، لاهیجان، لنگرود و رودسر علاوه بر شیفت کاری صبح در شب‌های قدر نیز فعال است.

    وی با بیان اینکه این مراکز و پایگاهها در شب‌های قدر از ساعت ۱۸ تا ۲۳ فعال خواهد بود، اضافه کرد: روزه‌داران با صرف سحری و مصرف آب از افطار تا سحر برای تامین آب بدن می توانند برای اهدای خون در طول روز اقدام کنند و ممانعتی برای آنان وجود ندارد.

    وی با اشاره به نقش مهم بانوان برای فرهنگ‌سازی اهدای خون و مشارکت در این کار انساندوستانه اظهار کرد: سال گذشته ۳.۴۳ درصد از مجموع خون‌هایی اهدایی توسط بانوان بوده از اینرو به مشارکت بیشتر آنان نیاز است.

    مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان کرد: برای اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

    استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

    حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100328

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *