×

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی و دبیر کل حزب سبز:
مردم برای سفره و شکمشان انقلاب نکردند/ مردم به این نتیجه رسیده اند برای تغییر شرایط، باید رای دهند

  • کد نوشته: 98327
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۹
  • 49 بازدید
  • ۰
  • دبیر کل حزب سبز با اشاره به انتخابات پیش رو و مشارکت مردم، به اصلاحات نیوز می‌گوید: مردم به این نتیجه رسیده اند که تنها راه تغییر و تحول و عبور از بحران‌ها و رسیدن به شرایط بهتر، مراجعه به صندوق رای است.....
    مردم برای سفره و شکمشان انقلاب نکردند/ مردم به این نتیجه رسیده اند برای تغییر شرایط، باید رای دهند
  • به گزارش گیل و دیلم ، حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی، دبیر کل حزب سبز و از فرماندهان سابق سپاه، در گفتگویی با تحلیل شرایط جامعه در روزهای منتهی به انتخابات، می‌گوید: برای انتخابات عموما در ابتدا احزاب و گروه‌های سیاسی وارد انتخابات می‌شوند و تلاش می‌کنند تا تنور انتخابات را گرم نگاه دارند تا فضای مشارکتی را برای حضور مردم فراهم کنند. رهبری هم برخلاف دفعات قبل که توصیه داشتند فضا را زودتر از موعد انتخاباتی نکنید، اکنون یکسالی است که ایشان وارد عرصه انتخابات شده اند . به هر حال به نظر می‌رسد که هنوز موج عدم احراز‌ها و تایید صلاحیت ها در میان جریان ها و نامزدهای انتخاباتی گرم است، اما مردم هنوز چندان ورود جدی نداشتند، که این هم طبیعی است، شرایط را رصد می‌کنند و به دنبال این هستند ببینند این فضای گرم مشارکتی ایجاد می‌شود که بخواهند ورود کنند یا نه. بالاخره باید منتظر شد.

    کنعانی مقدم می‌گوید: به نظرم با قطعی شدن نامزدهای انتخاباتی در مجلس و خبرگان، یک مقدار یخ حاکم بر جامعه ذوب شود و شرایط برای انتخابات پرشور فراهم شود.

    دبیر کل حزب سبز ایرانیان با بیان اینکه این دوره از انتخابات برای مردم از همه دوره‌ها اهمیت بیشتری دارد، گفت: با توجه به وضعیت داخلی، منطقه ای و بین المللی این دوره اهمیت بالایی برای مردم دارد. موضوعی که من اسمش را مرصاد سیاسی گذاشته ام، زیرا در این فضا به نظر می‌رسد شرایطی فراهم می‌شود که همه دشمنان ما به همراه ضد انقلاب به صحنه بیایند و ایجاد یاس و ناامیدی کنند و درصد مشارکت را کاهش دهند. این مرصاد سیاسی انقلاب یک گردنه ای است که باید از آن عبور کنیم، در عملیات مرصاد زمان جنگ به آن عملیات چهارزبر می‌گفتیم.

    او در ادامه گفت: مردم به این نتیجه رسیده اند که تنها راه تغییر و تحول و عبور از بحران‌ها و رسیدن به شرایط بهتر، مراجعه به صندوق رای است، هرکسی که معتقد است شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … باید تغییر کند حداقلش این است که با رایی که می‌دهد مجلس کارآمدی را ایجاد کند که این مجلس کارآمد این تغییرات را رقم بزند. اگر حضور پیدا نکنند مجلسی شکل می‌گیرد که خودش مشکل آفرین باشد. مجلس فعلی شعار تغییر را داد و تلاش خود را کرد، اما خب جمع بندی من از مجلس یازدهم این است که بسیاری از مطالبات مردم در اولویت مجلس قرار نگرفت و اغلب موضوعاتی که تصویب شد در جهت گرانی و افزایش قیمت ها و مشکلات معیشتی مردم بود. هرچند قدم های مناسبی هم برداشتند اما وقتی نگاه می‌کنیم سفره مردم کوچکتر شده است.

    کنعانی مقدم با بیان اینکه مردم برای سفره و شکمشان انقلاب نکردند ،گفت: مردم ما برای یکسری ارزش ها، استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند، ممکن است شرایط سختی مانند تحریم و جنگ هم داشته باشیم، مثلا دوران جنگ مردم با کوپن زندگی می‌کردند و شرایط سخت اقتصادی داشتند، اما هرگز نظام را رها نکردند. بلکه در مسیر تقویت نظام حاضر شدند هم سفره خودشان را بدهند هم جوانانشان را فدا کنند.از همین رو مردم ما بی نظیر هستند.

    وی ادامه داد: قطعا کسانی که مسئولیت را برعهده می‌گیرند باید پاسخگوی مشکلات و کمبودهای مردم باشند و اگر عرضه کار ندارند باید کنار بروند، اما اینکه برخی فکر می‌کنند مردم به خاطر سفره در مسیر انقلاب قرار گرفتند، تحلیل غلطی است که عمدتا غربی‌ها آن را القا می‌کنند.

    این کارشناس سیاسی در ادامه می‌گوید: زمانی که سند چشم انداز ۱۴۰۴ نوشته می‌شد، اخر سند به موضوع رفاه اجتماعی رسیدیم،اگر در علم، کشاورزی، صنعت و … اول شویم، در نهایت برای رفاه مردم است. پس برای ایجاد رفاه، مسئولین باید گام‌های موثری بردارند. نمی‌شود یک سند ۲۰ ساله را پشت سر بگذاریم و هنوز لنگ نان و آب مردم باشیم. متاسفانه به آن افق برای رفاه مردم نرسیدیم و فاصله زیادی هم با آن داریم. من چند سال قبل اقای مرحوم هاشمی ما را از سمت مجمع به چین فرستادند و در آنجا دولت چین اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون فقیر داریم و یک برنامه ای نوشتیم این فقرا مشکلاتشان حل شود. اخیرا به دعوت مسئولین چین مجدد به چین رفتم، آنجا آمار دادند برنامه ای که ریخته بودیم ظرف ۵ سال توانستیم ۴۰۰ میلیون فقیر را ساماندهی کنیم و مشکلاتشان را برطرف کنیم، خب چرا ما نمی‌توانیم؟ با این همه فرصت و ثروت؟ تازه با ۸۵ میلیون جمعیت. فقر باعث کفر می‌شود، اگر می‌خواهیم دین مردم را حفظ کنیم باید معیشت آنها را درست کنیم و بهبود ببخشیم.

    حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه مردم ما هر زمان که تحریم و تهدید شدند قوی تر شدند، گفت: این اما هیچ منافاتی با این ندارد که مسئولین باید وظایفشان را انجام دهند و در جهت رفاه و بهبود زندگی مردم گام بردارند. اگر جامعه ای داشته باشیم که در آن فقیر نباشد یعنی توسعه یافته هستیم و هرفقیری که در جامعه است، نشان دهنده کم کاری مسئولین است که به حساب نظام هم نوشته می‌شود. با این حال بر اساس بررسی های صورت گرفته کف مشارکت در انتخابات ۳۰ درصد خواهد بود و اگر بتوانیم آن را به ۵۰ درصد برسانیم، یعنی در حفظ مردم در پای صندوق های رای موفق بوده ایم.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98327

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *