×

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری گیل و دیلم با اسکندر بلوکی عضوتیم ملی دو و میدانی ایران و دارنده عناوین مختلف بین اللملی

  • کد نوشته: 8461
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۹
  • 286 بازدید
  • ۰
  • *با سلام خدمت شما جناب بلوکی،لطفا بیوگرافی خود را به صورت مختصر برایمان بیان کنید: اسکندربلوکی هستم متولد سال ۶۱ در  روستای ناصرکیاده لاهیجان، عضو تیم ملی ماراتن ایران،پانزده سال است که در رشته دو و میدانی فعالیت دارم  و توانسته ام مقام های بسیاری کسب کنم. *تاکنون در چه رقابت هایی شرکت کرده و […]

    مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری گیل و دیلم با اسکندر بلوکی عضوتیم ملی دو و میدانی ایران و دارنده عناوین مختلف بین اللملی
  • *با سلام خدمت شما جناب بلوکی،لطفا بیوگرافی خود را به صورت مختصر برایمان بیان کنید:
    اسکندربلوکی هستم متولد سال ۶۱ در  روستای ناصرکیاده لاهیجان، عضو تیم ملی ماراتن ایران،پانزده سال است که در رشته دو و میدانی فعالیت دارم  و توانسته ام مقام های بسیاری کسب کنم.

    *تاکنون در چه رقابت هایی شرکت کرده و چه مقام هایی کسب نموده اید:

    مقام قهرمانی دو کوهستان کشور، مقام قهرمانی دو نیمه ماراتن کشور، مقام دوم ماراتن قهرمانی اسیا درهندوستان، مقام سوم ماراتن جهانی ترکیه، مقام سوم  ماراتن کشور، مقام اول مسابقات بین المللی دهه فجرقهرمانی نیروهای مسلح کشور، مقام سوم ماراتن کشور، مقام سوم مسابقات بین المللی دهه فجر، مقام قهرمانی بسیجیان کشور، مقام سوم دو نیمه ماراتن کشور، مقام دوم تیمی ماراتن اسیا در چین، نایب قهرمان دو کوهستان جهان، ورزشکار اخلاق استان گیلان در سال ۹۴، قهرمان قهرمانان بسیج ورزشکاران لاهیجان، مقام سوم دو و میدانی نیروهای مسلح کشور.

    *جناب بلوکی آیا علاوه بر دو میدانی ورزش دیگری را نیز به صورت حرفه ای دنبال میکنید?

    بنده علاوه بر دو و میدانی حدود یکسال است که درکوهنوردی وپله نوردی هم فعالیت دارم ودر هر سه رشته عضوتیم ملی هستم. من با اینکه فقط حدودا یک سال است که در رشته پله نوردی فعالیت دارم، اخیرا باتیم ملی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات پله نوردی اسیا که به میزبانی تهران برگزار شده بود نیز شده ام و برای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که در تهران برگزار می شود نیز  انتخاب شده ام.

    بنده همچنین این افتخار نصیبم گردید که در حرکتی نمادین به مناسبت هفته دولت از حرم خواهر امام در شهرستان رشت تا حرم آقا سید محمد (سفید استانه) واقع در شهرستان لنگرود را دویده ام، وهمچنین بمناسبت ولادت امام رضا(ع) ازحرم خواهر امام دررشت تا حرم امام زاده آقا سید جلال آلدین اشرفی شهرستان آستانه اشرفیه که مسافت آن ۵۰کیلومتر است را نیز دویده ام.

     *او درباره اینکه ورزش دو و میدانی به چه رشته هایی تقسیم میشود و چه رشته هایی در استان گیلان فعالیت دارند،گفت:

    دو و میدانی به ۲۴رشته تقسیم بندی می شود که استان گیلان فقط در رشته سرعت فعالیت دارد،اما در کشور حرفی برای گفتن ندارد و من تنها دونده ماراتن گیلان هستم.

    *آقای اسکندربلوکی در جواب خبرنگار گیل ودیلم که از وی پرسیده بود در راه بدست آوردن این افتخارات چه کسانی مشوق شما بوده اند و چه هزینه هایی متحمل شده اند گفت:

    مشوق اصلی ام پدر و مادر و همسرم هستند و ازمربیانم اقای روح الله گلستانی و ایرج درخشان که از مربیان تیم ملی ماراتن هستند، (البته اقای درخشان در حال حاضر در امریکا هستند) واقای سید شفیع موسوی که معلم ورزش بنده در دبیرستان شهید اندرزگو ناصرکیاده بوده اند نیز تشکر می کنم

    همچنین جا دارد تشکری ویژه کنم از آقای آزادخواه شهردار رودبنه واز اعضای شورای شهررودبنه که ازسال ۸۰ تا به اکنون که عضوتیم ملی ماراتن بوده ام با تشویق های دلگرم کننده روحیه ی دو چندان به بنده داده اند.

    *جناب بلوکی تا کنون موفق به پشت سر گذاشتن چه دوندگان نامی ای در مسابقات شده اید؟.

    درمسابقاتی دویده ام  که در آن ها از ۳۰ کشور جهان شرکت کرده بودند و با بهترین دوندگان کنیا و اتیوپی که همه ی آن ها قهرمان استقامت جهان هستند که ازجمله ی آن ها میتوانم از کنیسا بکله و هایله گبرسلاسی  نام ببرم، رقابت کرده ام.

    *آیا در آینده نزدیک مسابقه ای پیش رو دارید؟

    اول بهمن ماه مسابقات ماراتن جهانی دوبی در امارات و مسابقات بین المللی دهه فجر برگزار می شود که اگر اسپانسر داشته باشم دراین مسابقات شرکت خواهم کرد.

    *آیا تاکنون مسئولین اداره ورزش و جوانان شهرستان (ریاست سابق) و فعلی حمایتی از شما داشته اند؟ چه انتظاراتی
    از مسئولین شهرستان و استان دارید؟
    هیچ حمایتی از من نشده است. متاسفانه  کسی به دومیدانی توجه ای نمیکند و این در حالی است که بیشتر مدال های المپیک هم در دو و میدانی توزیع میشود.ازمسولین تقاضادارم از قهرمانان حمایت کنند تا من با خیالی اسوده ورزش کنم.متاسفانه بدلیل عدم حمایت های مالی در مسابقات جهانی ترکیه و مسابقات دو ماراتن کشور که در بندرعباس برگزار میشد، شرکت نکردم.

    و در پایان این مصاحبه وقتی خبرنگار  گیل و دیلم از او خواست تا اگر حرفی جا مانده ای باقی مانده بگوید، او با وجود تمام مشکلات و مقام هایی که کسب کرده است گفت:

    قهرمان واقعی شهدا هستنن که در راه دفاع از وطن جان خود را فدا کردند و همان طوری که همیشه در برنامه های رادیو و تلویزیون و همه جا گفته ام در اینجا هم می گویم من خاک پای خانواده شهدا هستم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8461

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *