×

مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با ریاست اداره گاز شهرستان لاهیجان

  • کد نوشته: 7013
  • ۱۳۹۵-۰۸-۱۰
  • 246 بازدید
  • ۰
  • با سلام در ابتدا معرفی کوتاهی از خود بفرمایید رضا حیدری نژاد متولد لاهیجان ومتاهل هستم.دانشجوی دکترای مدیریت.از سال ۱۳۷۸ شاغل.و کارمند رسمی وزارت نفت هستم.در تهران،اراک و مشهد فعالیت داشته و در سال ۱۳۸۸ از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تهران انتقالی گرفته و به شرکت ملی گاز ایران و گیلان آمدم.پس از چند […]

    مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با ریاست اداره گاز شهرستان لاهیجان
  • با سلام در ابتدا معرفی کوتاهی از خود بفرمایید
    رضا حیدری نژاد متولد لاهیجان ومتاهل هستم.دانشجوی دکترای مدیریت.از سال ۱۳۷۸ شاغل.و کارمند رسمی وزارت نفت هستم.در تهران،اراک و مشهد فعالیت داشته و در سال ۱۳۸۸ از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تهران انتقالی گرفته و به شرکت ملی گاز ایران و گیلان آمدم.پس از چند سال فعالیت در مدیریت بحران گاز استان گیلان،در سال ۱۳۹۱ به ریاست اداره گاز شهرستان سیاهکل منصوب شدم و حدود ۲ سال نیز به عنوان رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان مشغول انجام وظیفه می باشم.
    قبل از انتقال به گیلان چندین سال رئیس واحد بهداشت،ایمنی،محیط زیست و کیفیت در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و چندین سال نیز مسئول روابط عمومی بوده ام.

    آیا سوابق علمی یا آموزشی نیز دارید?
    photo_2016-10-31_05-12-38
    چاپ کتاب در خصوص ارتباطات سازمانی و مدیریت بحران،چاپ تعدادی مقاله،تهیه جزوات تخصصی در زمینه شغلی،همچنین سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی،دانشگاه پیام نور و مدرس در دوره های ضمن خدمت شرکت گاز و در گذشته نیز شرکت پتروشیمی می توانداز سوابق علمی و پژوهشی بنده باشد.

    جناب حیدری نژاد کار در استان گیلان چگونه است؟
    من لذت می برم، هرچند وقت بیشتری گرفته میشود و کمتر با خانواده هستم اما لذت می برم ازاینکه به شهرستان و همشهریانم خدمت می کنم.امیدوارم که رضایت خداوند را نیز به همراه داشته باشد.

    سال گذشته به عنوان مدیر نمونه گاز استان و همچنین مدیر نمونه شهرستان لاهیجان انتخاب شده اید لطفا توضیحاتی در این زمینه و پروژه های انجام گرفته و یا در حال انجام بفرمایید.

    photo_2016-10-31_05-11-52

    در دوره مدیریت اینجانب شهرستان لاهیجان در زمینه گازرسانی اولین شهرستان سبز شناخته شد. البته چندین سال قبل شهرستان بندر انزلی با ۲۰ روستای چسبیده به شهرسبز بوده،اما شهرستان لاهیجان دارای ۱۸۰ روستای کددار بالای ۲۰ خانوار دارای سکنه می باشد که بعضا به دلیل کوهستانی بودن شرایط سختی را داشته است.

    زمانی که به شهرستان ها ۹۴%  گازرسانی شود شهرستان سبز اعلام میشود که ما در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به این مرحله رسیدیم. اما در شهریور ماه امسال موفق به گازرسانی ۱۰۰% شدیم.
    از این ۱۸۰روستای ذکر شده، ۹۰ روستا با هزینه ۵۰ میلیارد تومان در زمان مسئولیت اینجانب گازدار شده اند.که ۷۰ روستا در یک سال گذشته و در چارچوب پروژه های بند (ق) تبصره ۲ بودجه و ۲۰ روستا نیز قبل آن گازدار گردیده است.

    photo_2016-10-31_05-12-28

    *امروز در لاهیجان نزدیک به ۷۸۰۰۰ «کنتور گاز» مشترک داریم.

    پیش بینی بنده این است که ۳۰۰۰ مشترک دیگر باقی مانده است  که این افراد باید به شرکت های لوله کشی خانگی که تعداد این شرکت ها در لاهیجان ۱۰۶ شرکت ثبت شده می باشد مراجعه و آن شرکت ها نیز پس از اجرای لوله کشی ساختمان نقشه های مورد نیاز را طراحی و آن را به دبیرخانه و سازمان نظام مهندسی ارسال میکنند که بعد از تایید نقشه پرونده ارجاع و پس از اشتراک پذیری تلاش می کنیم در حداقل زمان ممکن کنتور متقاضی نصب گردد.

    قابل ذکر است در مهرماه سال جاری رکورد بینظیری در شهرستان در مقایسه با سال های گذشته داشتیم و موفق شدیم ۱۳۱۴ کنتور برای نصب اشتراک پذیری کنیم.

    اداره گاز شهرستان لاهیجان در کل در حال حاضر با ۱۳۵۰ کیلومتر شبکه گازدار و حدود ۴۰۰۰۰ انشعاب در حال خدمت رسانی به مشترکین می باشد.

    آیا مشکلات یا کمبودی در اداره یا سطح استان دارید؟ اگر بله لطفا مطرح بفرمایید.

    در اداره مشکلی وجود ندارد. عمده مشکلی که در سطح شهرستان ها وجود دارد توسعه روستایی می باشد که در این زمینه شهرستان لاهیجان و رودبنه تماما گازدار شده و از این بابت هم مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر کار اصلی ما مصرف بهینه و مصرف ایمن است و در واقع فرهنگ سازی در این زمینه است.
    و تنها مشکلی که وجود دارد دریافت هزینه بالای گازبها می باشد بطوری که در سطح شهرستان لاهیجان در حدود ۶ میلیارد تومان مطالبات معوقه داریم.

    با توجه به سطح مطالبات آیا امکان تخفیف برای مشترکین بدهکار وجود دارد؟

    متاسفانه به هیچ وجه. چون اداره گاز برخلاف سایر ادارات ۱۰۰ درصد دولتی بوده و هزینه قبوض گازبها مستقیما وارد خزانه دولت می شود.

    آیا تخفیفی برای اماکن مذهبی، سایر ادارات و یا بانک ها در نظرگرفته مییشود؟

    اماکن آموزشی و مذهبی و… دارای تعرفه و کد مصرف می باشد.به عنوان مثال امسال مصرف گاز مساجد و اماکن مذهبی رایگان است. البته بودجه آن ها سنواتی بوده سال به سال متفاوت است.به عنوان مثال دو سال قبل بدین صورت بوده که مساجد موجود در شهر تا سقف ۶۰۰متر مکعب در دوره رایگان بود و مابه التفاوت آن باید پرداخت میشد،اما از سال گذشته کاملا رایگان است.

    جناب حیدری نژاد وضعیت کارمندان قراردادی و شرکتی کنتور نویس و کنتورخوان چگونه است؟ آیا امکان استخدام دائم این عزیزان وجود دارد؟

    photo_2016-10-31_05-12-45

    این مسئله از حیطه اختیارات بنده خارج است. بنده به شخصه دوست دارم که این عزیزان استخدام رسمی بشوند،حتی مدیر عامل و مجموعه استان هم علاقه مند هستند. اما باید قانون گذاری گردد و مجوزهای استخدام این دوستان مصوب شود.
    کلیه امور اداری دست وزارت خانه است.در چارت سازمانی پستی به نام کنتورخوان،امدادگر و یا گازبان نداریم.
    در این اداره چند نوع قرارداد داریم، افرادی که در این اداره مستقیما کار می کنند ۷۰ نفر است، که ازاین تعداد ۱۳ نفر همانند بنده استخدام وزارت نفت هستند. بقیه قرارداد مستقیم با شرکت گاز استان دارند.
    همکاران کنتورخوان و گازبان قرارداد آن ها به صورت پیمانکاری و حجمی است.همین هم مجوزهایشان از وزارت خانه گرفته می شود. به امید خدا تا مرحله بازنشستگی همکار ما خواهند ماند.

    فضای بیرون و داخل اداره با سال های پیش تفاوت زیادی کرده به خصوص داخل اداره با ادارات دیگر بسیار متفاوت است، در این مورد کمی توضیح میدهد؟

    photo_2016-10-31_05-12-18

    بازسازی زیادی صورت گرفته. جالب است بدانید که اداره ی گاز شهرستان لاهیجان اولین اداره ای بوده مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را اجرا نموده البته تمامی هزینه های بازسازی از محل بودجه های استانی دریافت گردیده است.

    جدا از فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه گاز اقدامات فرهنگی دیگری در نظر دارید؟

    بله، به عنوان نمونه ما به عنوان اولین اداره گاز استان گیلان و حتی شاید اولین اداره در استان، مجوز احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بین راهی ۲۴ ساعته را گرفتیم و پیمانکار آن نیز تعیین شده و در چند روز آینده ساخت آن شروع می شود. مکان احداث آن هم در زمین جنب اداره است. همان طور که همه می دانیم تقریبا اکثر شهرهای توریستی در بین راه همچین امکاناتی را برای رفاه حال مسافران تدارک دیده اند.

    جناب حیدری نژاد چه انتظاری از نماینده محترم شهرستان در زمینه ی اداره گاز دارید؟

    پیشنهاد میکنم در بودجه منابعی برای افرادی که توانایی پرداخت قبوض انرژی را ندارند اختصاص داده تا از پرداخت گازبها معاف شوند.

    به عنوان نمونه، افرادتحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی و یا اماکنی مانند خانه سالمندان، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و موسسات خیریه و کانون سندرم داون و…. که توسط کمک های مردمی و بدون حمایت دولت اداره می شوند.
    در واقع همان کاری که در بودجه سال گذشته برای اماکن مذهبی صورت گرفت و از دادن گازبها معاف شدند.

    و کلام اخر؟

    تقویت تعامل،همدلی و کار تیمی بین مسئولین برای پیشبرد اهداف سازمان، استان و شهرستان به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم و البته رضایت خدا.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7013

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *