×

مدیرعامل گاز گیلان خبر داد :
مصرف گاز در گیلان پارسال کاهش یافت

  • کد نوشته: 100767
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۱
  • 39 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: این شرکت طی سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۳۱ میلیون مترمکعب گاز به مشترکین خود در حوزه‌های مختلف اعم از خانگی، صنعتی و تجاری تحویل داده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد کاهش نشان می‌دهد....
    مصرف گاز در گیلان پارسال کاهش یافت
  • به گزارش گیل و دیلم ، عیسی جمال نیکویی روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از این میزان ۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون مترمکعب گاز توسط خانوارهای گیلانی مصرف شد که این میزان نسبت به سال پیش از آن ۲۳۵ میلیون مترمکعب کاهش دارد که این حاکی از رعایت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی گاز در استان است.

    وی ادامه داد: پارسال حدود ۴۳ هزار مشترک جدید به بخش خانگی اضافه شد اما با این وجود شاهد کاهش حدود ۹ درصدی مصرف گاز در این بخش هستیم و امید است این روند مدیریت مصرف در سال جاری نیز اعمال شود.

    مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: در عین حال مصرف گاز در بخش نیروگاهی نیز که در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون مترمکعب بوده نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که علت اصلی آن رعایت صرفه جویی در بخش خانگی و افزایش تحویل گاز به سایر حوزه‌های مصرف بوده است.

    جمال نیکویی بیان کرد: بخش صنعتی و کشاورزی با ۸۰۴ میلیون مترمکعب گاز رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود سه درصد رشد داشته و بخش‌ حمل و نقل ۳۰۵ میلیون مترمکعب و تجاری ۲۴۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند.

    وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقداماتی که در دست اجراست تحویل گاز به حوزه‌های مختلف مصرف در استان همانند سال گذشته به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد و از سوی دیگر شاهد کاهش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی با مدیریت مصرف توسط مردم استان باشیم.

    مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خاتمه گفت: با توجه به گازرسانی‌های انجام شده تعداد مشترکین گاز در استان به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶ مشترک رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۲۰ مشترک خانگی، ۱۰۴ هزار و ۱۱۸ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100767

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *