×

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور: اعلان آمادگی کارخانجات چایسازی برای انعقاد قرارداد با سازمان چای

  • کد نوشته: 44736
  • ۱۳۹۸-۰۱-۲۴
  • 78 بازدید
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور از اعلان آمادگی کارخانجات چایسازی برای انعقاد قرار داد با سازمان چای در فصل جدید زراعی خرید برگ سبز چای خبر داد. به گزارش گیل و دیلم، معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰کارخانه چایسازی در امر خرید برگ سبز چای فعالیت داشتند افزود: در […]

    معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور: اعلان آمادگی کارخانجات چایسازی برای انعقاد قرارداد با سازمان چای
  • معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور از اعلان آمادگی کارخانجات چایسازی برای انعقاد قرار داد با سازمان چای در فصل جدید زراعی خرید برگ سبز چای خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم، معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰کارخانه چایسازی در امر خرید برگ سبز چای فعالیت داشتند افزود: در فصل زراعی جدید نیز به همین میزان جهت انعقاد قرارداد به سازمان چای مراجعه و عقد قرار داد خواهند بست.
    خیراله امیری روز جمعه در کلاچای شهرستان رودسر با اشاره به اینکه فصل جدید برداشت برگ سبز چای از هفته اول اردیبهشت ماه جاری در سطح ۳۲هزار هکتار از باغ های چای استان های گیلان و مازندران آغاز می شود شرایط کنونی آب و هوا و بارش ها را در افزایش تولید برگ سبز در چین اول بهاره بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این شرایط حکایت از افزایش ۱۰تا ۱۵درصدی محصول چای را دارد.
    وی به افزایش بهای سبز چای در فصل جدید برداشت برگ سبز چای اشاره و اظهار کرد: نرخ برگ سبز چای درجه یک و دو به ترتیب با رشد ۲۰و ۲۱درصدی همراه است.
    معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور کل مطالبات سال گذشته چایکاران استان های گیلان و مازندران را ۲۳۰میلیارد تومان ذکر که همه آن به چایکاران پرداخت شد.
    برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می گیرد که چین اول آن از اوائل اردیبهشت آغاز می‌شود.
    در استان های گیلان و مازندران ۳۲هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰درصد آن در گیلان و ۱۰درصد در مازندران قرار دارد.
    در این استان ها ۵۰هزار خانوار در تولید چای اشتغال داشته و از این راه ارتزاق می کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=44736

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *