×

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد: انجام پنجه‌زنی در ۶۴درصد از شالیزارهای گیلان

  • کد نوشته: 16620
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۸
  • 137 بازدید
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون پنجه‌زنی در ۶۴درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حبیب جهانساز با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد،گفت: تاکنون در ۱۹۸هزار هکتار معادل ۸۰درصد از شالیزارهای استان وجین اول انجام شده است. وی افزود: در […]

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد:  انجام پنجه‌زنی در ۶۴درصد از شالیزارهای گیلان
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون پنجه‌زنی در ۶۴درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حبیب جهانساز با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد،گفت: تاکنون در ۱۹۸هزار هکتار معادل ۸۰درصد از شالیزارهای استان وجین اول انجام شده است.

    وی افزود: در ۶۴درصد از شالیزارهای گیلان پنچه‌زنی انجام شده است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: وجین دوم نیز هم‌اکنون در ۲۴درصد از شالیزارهای گیلان در حال انجام است.

    وی تصریح‌کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود برای کندن علف های هرز در مزارع اقدام کنند، زیرا این گیاهان مزاحم سطح عملکرد برنج را پایین می‌آروند.

    جهانساز با تاکید بر اینکه حتما نهاده‌ها باید از مراکز معتبر خریداری شوند، خاطرنشان‌کرد: با توجه به احتمال بروز نسل اول کرم ساقه خوار برنج از مصرف خودسرانه سموم پرهیز شود و باید استرس‌های محیطی از محصول برنج دور نگهداشته شود.

    وی گفت: کشاورزانی که تاکنون از کود پتاسه در مزارع شان استفاده نکرده‌اند، از کود پایه به عنوان سرک استفاده کنند، تا عناصر مورد نیاز گیاه برنج کاملا جذب شوند.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان خواست تا منابع آبی را مدیریت کنند و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

    وی با اشاره به اینکه شالیزارها در شرایط مناسبی به سر می‌برند، افزود:برخی از کشاورزان پس از اتمام وجین دوم جوجه اردک ها را در شالیزارها رها می‌کنند و این کار موجب تولید برنجی سالم تر در استان می‌شود./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16620

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *