×

معاون رئیسی: به برخی بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراینی غرامت پرداخت شد/ این عزیزان بدانند دشمنان دلسوز این‌ها نیستند/ هیچ آدم عاقلی قضاوت نمی‌کند که به طور عمد باعث سقوط هواپیما شدیم

  • کد نوشته: 88309
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • 127 بازدید
  • ۰
  • یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ سال ۱۳۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد با شلیک پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان […]

    معاون رئیسی: به برخی بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراینی غرامت پرداخت شد/ این عزیزان بدانند دشمنان دلسوز این‌ها نیستند/ هیچ آدم عاقلی قضاوت نمی‌کند که به طور عمد باعث سقوط هواپیما شدیم
  • یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ سال ۱۳۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد با شلیک پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

    معاون حقوقی رییس جمهور در پی صدور رای پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برخی کشورها از این موضوع به ناحق سوء استفاده می کنند و نباید گذاشت دشمنان از آن به نفع خود بهره برداری کنند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، محمد دهقان اظهار داشت: واقعه تلخ سقوط پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین در حوالی تهران هم برای مردم، رهبر معظم‌ انقلاب و مسئولان کشور تلخ و غمبار بود.

    معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه این سانحه دارای دو بعد داخلی و بین المللی است، اظهار داشت: از بُعد داخلی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری حقوقی پیگیر آن بود که سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را صادر کند؛ البته این معاونت در پرونده قضایی حق دخالت نداشت و قضات پرونده می بایست بر مبنای قانون رای صادر می کردند که در این ارتباط جلسات متعددی برگزار و رای صادر شد.

    دهقان اظهار داشت: رای صادره این پرونده به طور حتم در بُعد خارجی آن نیز موثر است زیرا برخی کشورها از موضوع سقوط هواپیمای اوکراین، به ناحق سوءاستفاده می‌کنند.

    دهقان به بُعد بین بین المللی این سانحه پرداخت و گفت در بخش خارجی آن پرونده، باید به رای صادره ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) و شورای مربوطه توجه داشت که این کار را از لحاظ فنی سهوی دانسته و به هیچ وجه آن را عمدی تلقی نکرده‌است؛ هیچ آدم عاقلی این طور قضاوت نمی کند که به طور عمدی باعث سقوط هواپیما شدیم اما دشمنان بخاطر کینه ای که از ایران دارند، از موضوع سوءاستفاده می کنند.

    معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه در بُعد حقوقی بین المللی پرونده مجزایی داریم، اظهار داشت: ما وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم و حقانیت جمهوری اسلامی را ثابت‌ کنیم هرچند از این سانحه غمگین و متاثر هستیم.

    تاکنون غرامت به تعدادی از بازماندگان پرداخت شده است

    دهقان این را گفت که با بازماندگان قربانیان این سانحه ارتباط برقرار کردیم و از طریق سازوکارهایی که در دولت طراحی شده، بخشی از غرامت را پرداخت می کنیم که تاکنون به تعدادی از آنها پرداخت شده است.

    معاون حقوقی رییس جمهور افزود: این عزیزان حتما بداند دشمنان دلسوز اینها نیستند و هدف آنها بهره برداری از این سانحه است؛ ما باید در کشور خود مشکلات را حل کنیم و نگذاریم دشمنان سوء استفاده کنند.

    یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ سال ۱۳۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد با شلیک پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

    ۳۰ آبان سال ۱۴۰۰ نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سانحه با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد و در این جلسه از دادگاه که ۱۰ متهم از رده‌های مختلف نظامی حضور داشتند، کیفرخواست پرونده توسط نماینده دادستان قرائت شد.

    روز یکشنبه ۲۷ فروردین، پس از برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه اعلام شد که در پی صدور رأی پرونده هواپیمای اوکراینی، متهم ردیف اول به ۱۳ سال حبس محکوم شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88309

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *