×

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت خبر داد: آماده باش بالغ بر ۳۰۰ آتش نشان در چهارشنبه سوری

  • کد نوشته: 43849
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۸
  • 159 بازدید
  • ۰
  • معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت:  بالغ بر ۳۰۰ آتش نشان و افسران ارشد سازمان آتش نشانی رشت در شب چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند. به گزارش گیل و دیلم، شهرام مومنی گفت: بالغ بر ۳۰۰ نفر از آتش نشانان و افسران ارشد این سازمان به همراه ۷۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در آماده […]

    معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت خبر داد: آماده باش بالغ بر ۳۰۰ آتش نشان در چهارشنبه سوری
  • معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت:  بالغ بر ۳۰۰ آتش نشان و افسران ارشد سازمان آتش نشانی رشت در شب چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند.

    به گزارش گیل و دیلم، شهرام مومنی گفت: بالغ بر ۳۰۰ نفر از آتش نشانان و افسران ارشد این سازمان به همراه ۷۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در آماده باش کامل هستند.

    وی افزود: چهارشنبه سوری سال گذشته ۵۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شد که در مجموع ۵۲ ماموریت از سوی آتش نشانان انجام گرفت که به ترتیب شاهد کاهش ۵۰ درصدی تماس ها و افزایش ۳۳ درصدی حریق و حوادث نسبت به سال ۹۵ بودیم.

    معاون عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به ۴ مورد حریق منزل مسکونی و یک مورد حریق تجاری در شب چهارشنبه آخر سال ۹۶ ادامه داد: علت آتش سوزی ۳ باب منزل مسکونی و یک باب انبار تجاری سقوط بالن آرزوها بر روی بالکن و سقف بوده است.

    وی ضمن تاکید بر سنت اصیل ایرانی که همراه با جشن های متنوعی است افزود: متاسفانه چند سالی است بر این سنت اصیل ایرانی انفجار و نارنجک و مواد محترقه هم اضافه شده که فراگیر شدن این موضوع لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

    مومنی با بیان اینکه دو خطر چهارشنبه سوری را تهدید می کند، گفت: خطرات جانی ناشی از استفاده مواد منفجره محترقه نخستین دغدغه و تهدید بوده و دیگری خطر از بین رفتن این سنت تاریخی لذا هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

    وی در ادامه از تهیه کلیپ های کوتاه و همچنین طرح های پیشگیرانه در قالب بروشور، پوستر و بنر با موضوع #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک همزمان با سراسر کشور اشاره داشت و گفت: تبلیغات رسانه ای در فضاهای مجازی، سایت ها و روزنامه ها صورت گرفته امیدواریم همانند سال گذشته که بسیاری به احترام آتش‌نشانان شهید از بهره گیری مواد محترقه خودداری کردند امسال نیز  شاهد کاهش چشم گیر حوادث باشیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43849

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *