×

منصور حقیقت پور نماینده پیشین مجلس: برخی زنان کم حجاب از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند/ با برخوردهای قهری و خشن نمی‌توان روی سر زنان روسری گذاشت

  • کد نوشته: 87260
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۵
  • 83 بازدید
  • ۰
  • یک نماینده پیشین مجلس به اصلاحات نیوز می گوید: برخی از افراد از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند. این خانم های شل حجاب، کم حجاب و بی حجاب تعدادشان زیاد نیست و به این خانم ها می‌گویم که راهکار شما هم راهکار درستی نیست. راهکار مقابله با حجاب، بی‌حجابی و ولنگاری نیست. شما هم باید قانون […]

    منصور حقیقت پور نماینده پیشین مجلس: برخی زنان کم حجاب از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند/ با برخوردهای قهری و خشن نمی‌توان روی سر زنان روسری گذاشت
  • یک نماینده پیشین مجلس به اصلاحات نیوز می گوید: برخی از افراد از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند. این خانم های شل حجاب، کم حجاب و بی حجاب تعدادشان زیاد نیست و به این خانم ها می‌گویم که راهکار شما هم راهکار درستی نیست. راهکار مقابله با حجاب، بی‌حجابی و ولنگاری نیست. شما هم باید قانون را رعایت کنید و در خانه های خودتان آزاد باشید، اما زمانی که در حریم عمومی حاضر می‌شوید، باید به حقوق دیگران احترام بگذارید.

    به گزارش گیل و دیلم ، منصور حقیقت پور نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه جدید سران سه قوه درخصوص عفاف و حجاب، به اصلاحات نیوز می‌گوید: مسئله حجاب را نمی‌توان با برخوردهای تند پیش برد. قطعا راه کار اصلی و اساسی اقناع مردم و افکارعمومی است؛ البته قاطبه خانم های ایرانی انسان های عفیف و پاکدامنی هستند و بدانیم که برخوردهای تند و انتظامی در این رابطه نتایج معکوس دارد.

    وی ادامه داد: البته برخی از افراد از شرایط فعلی سواستفاده می‌کنند. این خانم های شل حجاب، کم حجاب و بی حجاب تعدادشان زیاد نیست و به این خانم ها می‌گویم که راهکار شما هم راهکار درستی نیست. راهکار مقابله با حجاب، بی‌حجابی و ولنگاری نیست. شما هم باید قانون را رعایت کنید و در خانه های خودتان آزاد باشید، اما زمانی که در حریم عمومی حاضر می‌شوید، باید به حقوق دیگران احترام بگذارید.

    حقیقت پور با بیان اینکه مسئولان نیز باید از تاریخ درس گرفته باشند، گفت: ما در تاریخ کشورمان، نه توانسته ایم حجاب را از سر زنان برداریم و نه توانسته ایم با رفتارهای تند حجاب را بر سر آنها بگذاریم. باید در فضای معقول و گفتمانی درباره حجاب صحبت کنیم.

    وی ادامه داد: من به تصمیم گیران در این رابطه می‌گویم که قوه قهریه برای حجاب جوابگو نیست و هیچ وقت هم جواب نمی‌دهد، از آن سمت هم به خانم‌ها می‌گویم که شما خواهران مسلمان هستید و اعتقاداتی دارید و اصلا پیش از اینکه اسلام را قبول کنید، در زمان زردتشت هم خانم ها زنان عفیف و با حجاب بودند و به این موضوع توصیه شده بود. طرفین باید رعایت کنند تا جامعه یک جامعه ملتهب در این موضوع نباشد.

    حقیقت پور با بیان اینکه نسل جوانی که حرف زور را نمی‌پذیرد نباید افکار خودش را هم در جامعه بروز بدهد، گفت: اینکه بگوید در مسئله حجاب زور قبول نمی‌کنم و با هر نوع پوششی که دوست دارم در جامعه حاضر می‌شوم هم نمی‌شود.این درست نیست و اینگونه نمی‌توانیم به تعامل برسیم. خطاب به برخی از جامعه شناسان که می‌گویند نسل جدید و خواسته هایشان را باید به عنوان بخشی از جامعه پذیرفت، می‌گویم که چگونه میخواهید این را با هنجارهای جامعه تطبیق دهید؟ هنجارهای جامعه این را نمی‌پذیرد. نسل جوان برخی از الگوهایشان را از پای ماهواره و فضای مجازی و دشمنان ما برداشته‌اند که هیچ تطابقی با هنجارهای ما ندارد؛ خب تکلیف چیست؟

    وی ادامه داد: خب جامعه شناسان باید به نسل جدید بگویند که عزیزان شما باید قوانین جامعه را بپذیرید و احترام بگذارید. همه کشورها به چارچوب های اخلاقی و قانونی خودشان به شدت پایبند هستند. مثلا در فرانسه مگر می‌گذارند که شما با حجاب به مدرسه بروید؟ خیر اجازه نمی‌دهند. نمی‌شود که بگوییم چون نسل جوان هستند و زور قبول نمی‌کنند پس می‌توانند برخلاف قانون رفتار کنند و بی حجابی خودشان را به جامعه تحمیل کنند. اگر اقناع نشدند و قوانین را رعایت نکردند، در مرحله بعدی می‌توان برای آنها محدودیت اجتماعی در نظر گرفت، مانند اغلب کشورهای دیگر. خانم های بی حجاب باید به قوانین جامعه احترام بگذارند و آن را رعایت کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87260

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *