×

ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم: دستاورد اقتصادی حاکمیت یکدست دلار ۴۰ هزار تومانی و سقوط ارزش پول ملی است

  • کد نوشته: 84184
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۸
  • 82 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم ، ناصر قوامی نماینده مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: شرایط جامعه به گونه‌ای است که به جهت برخی عملکردهای نامطلوب شاهد بروز نارضایتی‌هایی در جامعه هستیم که طی چند ماه گذشته در قالب اعتراض خود را نشان داده است. اگر نگاهی به شرایط اقتصادی جامعه طی […]

    ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم: دستاورد اقتصادی حاکمیت یکدست دلار ۴۰ هزار تومانی و سقوط ارزش پول ملی است
  • به گزارش گیل و دیلم ، ناصر قوامی نماینده مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: شرایط جامعه به گونه‌ای است که به جهت برخی عملکردهای نامطلوب شاهد بروز نارضایتی‌هایی در جامعه هستیم که طی چند ماه گذشته در قالب اعتراض خود را نشان داده است. اگر نگاهی به شرایط اقتصادی جامعه طی شش ماه گذشته بیندازیم چیزی در حدود ۵۰ درصد ارزش پول ملی سقوط کرده به طوری که امروز قیمت دلار ۴۰ هزار تومان است و این برای اقتصاد کشور و مردم فاجعه است.

    لذا باید اقدامات موثر و مناسبی در راستای حل مشکلات جامعه از سوی دولت و سایر نهادها انجام شود. امروز جامعه مطالباتی دارد که در راستای احقاق این حقوق و مطالبات است و از سوی دیگر دولت و مجموعه حاکمیت نیز رویکرد خاص خود را دنبال می‌کنند. در حالی که برای رسیدن به اشتراک نظر و رسیدن به انسجام وحدت باید جامعه و مجموعه حاکمیت هر دو به اندازه مشخص در راستای حل مشکلات تلاش کنند.

    امروز مهم‌ترین چیزی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده شرایط اقتصادی و معیشتی است که قرار بود با اقدامات دولت بهبود پیدا کند، اما نه تنها بهتر نشد بلکه شرایط از گذشته سخت‌تر شده است. لذا به‌نظر می‌رسد که اگر روند امور به همین شکل پیش برود شرایط اقتصادی سخت‌تر شده و تاثیر خود را بر وضع معیشت و سفره مردم نیز خواهد گذاشت.

    ظرف این مدت که دولت سیزدهم آقای رئیسی روی کارآمده و با دولت و مجلس انقلابی به قولی شاهد حاکمیت یکدست هستیم، ببینید وضع و شرایط اقتصادی مردم به کجا رسیده که قیمت مایحتاج روزانه مردم نسبت به گذشته بسیار بالا رفته است. بنابر این این مسائل به این راحتی حل نمی‌شود مگر اینکه دولت و نهادهای حاکمیتی تن به یکسری اصلاحات اساسی و بنیادین بدهند تا به‌طور کلی با اصلاح روندها شاهد عملکردهای مفیدتری در جهت رضایتمندی جامعه باشیم.

    البته اینکه گفته می‌شود دولت می‌تواند با برخی اقدامات اقتصادی شرایط موجود را اصلاح کند باید گفت که کشور یک درآمد مشخصی دارد و بیش از آن نمی‌تواند هزینه کردی داشته باشد. به‌طور مثال یک خانواده چهار نفره که ۱۵ میلیون در آمد دارند در حد همان ۴ نفر خرج خود را می‌رسانند. اما اگر درآمد همان ۱۵ میلیون بماند اما نفرات از ۴ نفر به ۱۴ نفر افزایش یابند قطعا وضعیت به‌هم می‌ریزد. اکنون نیز به همین گونه است و دولت برای اینکه بتواند از پس شرایط و مشکلات اقتصادی بر‌آید باید با برنامه‌های درست و مدیران زبده و کارآمد به حل مشکلات بپردازد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=84184

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *