×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد ؛
نشاء برنج در ۲۶ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

  • کد نوشته: 101683
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۳
  • 11 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه نشاء برنج در ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شده است، افزود: پیش بینی می‌شود که امسال ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود....
    نشاء برنج در ۲۶ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، صالح محمدی امروز، ۱۲ اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

    وی با بیان اینکه نشاء برنج در ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شده است، افزود: خزانه‌گیری ۱۸۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت برنج استان معادل ۷۷ درصد کل شالیزارهای استان تاکنون انجام شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد؛ همچنین شاهد برداشت مکانیزه در ۲۰۱ هزار هکتار از اراضی معادل ۸۴.۴۵ درصد بودیم.

    محمدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

    وی با بیان اینکه انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است، خاطرنشان کرد: شالیکاران برنج را بر پایه تقویم زراعی کشت کنند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=101683

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *