×

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس خبر داد: تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای پروژه عظیم کمربندی تالش

  • کد نوشته: 83864
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۰
  • 99 بازدید
  • ۰
  • نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس، از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای کمربندی تالش در بودجه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفت پیش بینی شده است و همچنین پیگیر ردیف ملی هستیم. به گزارش گیل و دیلم، حسن محمدیاری، با اشاره به پروژه های […]

    نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس خبر داد: تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای پروژه عظیم کمربندی تالش
  • نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس، از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای کمربندی تالش در بودجه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفت پیش بینی شده است و همچنین پیگیر ردیف ملی هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم، حسن محمدیاری، با اشاره به پروژه های ملی استان گیلان، اظهار کرد: راه آهن رشت – آستارا یکی از پروژه های مهم استان گیلان است که کلیه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر عملیاتی شدن آن هستند.

    وی از تخصیص اعتبارات ویژه برای راه آهن رشت – آستارا در سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و افزود: پروژه ۱۱ کیلومتری آزادراه قزوین – رشت در محدوده رودبار که یکی از گره های ترافیکی گیلان در پیک مسافرت هاست، در دست پیگیری است.

    وی با بیان اینکه مقرر شده از محل تهاتر نفت و طرح شهید سلیمانی بخشی از اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این پروژه تامین شود، گفت: این پروژه سابقه ۱۲ ساله دارد و اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده بود که با توجه به گذشت زمان و افزایش قیمت ها، به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

    محمدیاری در گفت وگوی تلویزیونی باران از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای کمربندی تالش در بودجه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفت پیش بینی شده است و همچنین پیگیر ردیف ملی هستیم.

    وی کمربندی تالش – سراوان را شاهراه استان گیلان برای استان های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی دانست و عنوان کرد: کامیون های ترانزیتی آسیای میانه نیز باید از این کمربندی تردد کنند و لذا گره گور ترافیکی منطقه را باز می کند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه، شهرستان تالش را قطب کیوی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این محصول استراتژیک طی سال های اخیر مغفول مانده و لذا شاهد نارضایتی کشاورزان کیوی کار هستیم.

    وی با اشاره به پیگیری عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس، ادامه داد: در جریان جلسه با بخش خصوصی و کیوی کاران و صاحبان سردخانه و صادرکنندگان به محدودیت های صادرات کیوی اشاره شد.

    محمدیاری، کشور هندوستان را طرف خرید کیوی گیلان دانست و بیان کرد: اخیرا محدودیت های زیادی برای صادرات کیوی تعیین شده بود که با حضور سفیر هندوستان در مجلس، بر تعامل ظرفیت و رفع محدودیت ها تاکید کردیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83864

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *