×

نماینده رشت و خمام در مجلس: وزیر بهداشت در معرض استیضاح است/ افزایش چند برابر قیمت داروها

  • کد نوشته: 83249
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۷
  • 147 بازدید
  • ۰
  • نماینده رشت و خمام در مجلس، وزیر بهداشت را در معرض استیضاح دانست و گفت: طرح دارویار قرار بود قیمت دارو را برای مصرف کننده افزایش ندهد، اما اکنون قیمت ها چند برابر افزایش یافته که ضعف شدید وزارتخانه بهداشت را بیان می کند. به گزارش گیل و دیلم ، جبار کوچکی نژاد، با اشاره […]

    نماینده رشت و خمام در مجلس: وزیر بهداشت در معرض استیضاح است/ افزایش چند برابر قیمت داروها
  • نماینده رشت و خمام در مجلس، وزیر بهداشت را در معرض استیضاح دانست و گفت: طرح دارویار قرار بود قیمت دارو را برای مصرف کننده افزایش ندهد، اما اکنون قیمت ها چند برابر افزایش یافته که ضعف شدید وزارتخانه بهداشت را بیان می کند.

    به گزارش گیل و دیلم ، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه، تمدید مجددا این برنامه را به صلاح ندانست و اظهار کرد: بودجه سالانه براساس اسناد بالادستی از جمله برنامه توسعه تصویب می شود و لذا مذاکراتی بین مجلس و دولت انجام شده تا ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود و سپس به سمت لایحه بودجه ۱۴۰۲ برویم.

    وی با بیان اینکه تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه حداقل چهار ماه طول می کشد تا کلیات و جزییات آن در کمیسیون تلفیق و صحن تصویب شود، گفت: مجلس این اختیار را به دولت داده تا از احکام بودجه ۱۴۰۱ طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ جهت پرداخت حقوق و مزایا استفاده کند و مجلس نیز در بهار سال آینده لایحه بودجه را براساس برنامه هفتم تصویب و ابلاغ خواهد کرد.

    نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به لایحه ۵۲ هزار میلیارد تومانی دولت جهت افزایش حقوق کارکنان جهت پرداخت ماه شهریور و شش ماهه دوم سال، عنوان کرد: مجلس با افزودن پنج درصد حقوق بازنشستگان و ۳۰ درصد دریافتی کمیته امداد و بهزیستی و افزایش حقوق چهار میلیون تومانی جانبازان بالای ۲۵ درصد به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، لایحه دولت را به ۶۵ هزار میلیارد تومان رساند.

    کوچکی نژاد، از پرداخت ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه برخی از دستگاه، یادآور شد: مابقی دستگاه ها کمتر از ۲۵ درصد فوق العاده ویژه را پرداخت کرده اند و لذا در شورای حقوق و دستمزد مطرح شد که ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد فوق العاده ویژه را برای همه کارکنان در نظر بگیریم که با توجه به شرایط حقوقی کارکنان حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

    وی در ادامه از تصویب اعتبار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان برای تبصره ۱۶ بانک ها خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات قرض الحسنه بوده و شامل وام های ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی ازدواج و فرزندآوری می شود؛ همچنین ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال کمیته امداد و ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال بهزیستی در نظر گرفتیم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تسهیلات تبصره ۱۸ را در بخش اشتغال دانست و تصریح کرد: مقرر شد دولت ۷۷ هزار میلیارد تومان از منابع خودش را در اختیار بانک ها قرار دهد و بانک ها نیز به همین نسبت آورده داشته باشند تا وام ۱۲ درصدی اشتغال پرداخت شود که در مرحله اول برای همه استان ها ۲۰۰۰ میلیارد تومان را تکلیف کردیم.

    وی همچنین به ضعف عملکرد وزارتخانه بهداشت اشاره کرد و متذکر شد: وزیر بهداشت در معرض استیضاح است و یکی از ضعف های این وزارتخانه در بخش داروست، زیرا شرکت های داروساز و شرکت های توزیع دارو و داروخانه در اختیار دولت بوده و اگر وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نمی تواند این سیستم را کنترل کند، نشان دهنده ضعف است.

    کوچکی نژاد، کمبود داروهای سرماخوردگی به ویژه در فصل سرد و برخی داروهای دیگر را قابل قبول ندانست و خاطرنشان کرد: مجلس به شدت وزارتخانه بهداشت را تعقیب می کند تا اصلاحات لازم انجام شود؛ البته رئیس سازمان غذا و دارو تعویض شده و باید منظر عملکرد مثبت باشیم. طرح دارویار قرار بود قیمت دارو را برای مصرف کننده افزایش ندهد، اما اکنون قیمت ها چند برابر افزایش یافته که ضعف شدید وزارتخانه را بیان می کند.

    نماینده رشت و خمام در مجلس، همچنین به مسئله پسماند و فاضلاب گیلان اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت سایت بزرگ هسته ای گیلان را با محوریت کشاورزی در منطقه لاکان رشت آغاز کردیم و قرار است در بخش های درمان و فاضلاب و محیط زیست اثرات خوبی را به همراه داشته باشد لذا در بودجه امسال ۲۳۰ میلیارد تومان را تخصیص دادیم تا هم مشکل اشتغال و هم کشاورزی را رفع کند.

    وی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور ۱۸ هزار میلیارد تومان آورده به گیلان داشتیم، اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات توسط سازمان برنامه و بودجه و بخشی دیگر نیز توسط دستگاه های مربوطه جذب خواهد شد و قطعا در توسعه گیلان اثرگذار است.

    کوچکی نژاد از تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه و ۶۰۰ میلیارد تومانی سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها برای پسماند رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبارات سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته و مابقی طی امسال و سال آینده تخصیص پیدا می کند؛ همچنین برای فاضلاب شهر رشت ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۴۵ میلیارد تومان برای تصفیه خانه مسکن مهر است.

    وی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی بانک ها برای آب شرب شهر رشت و تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومانی تهاتر نفت، تاکید کرد: اگر این منابع پیگیری و محقق شود، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آب و فاضلاب رشت خواهیم بود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83249

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *