×

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: انتظار ۳۵ ساله برای بازگشایی محور بازکیاگوراب – سیاهکل

  • کد نوشته: 83677
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۲
  • 93 بازدید
  • ۰
  • نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومانی به پروژه جاده سیاهکل – دیلمان، بیان کرد: محور بازکیاگوراب – سیاهکل نیز با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی اجرایی می شود که مردم لاهیجان و سیاهکل ۳۵ سال منتظر آن هستند و گلوگاه ترافیکی این دو شهرستان را برطرف می کند. به […]

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: انتظار ۳۵ ساله برای بازگشایی محور بازکیاگوراب – سیاهکل
  • نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومانی به پروژه جاده سیاهکل – دیلمان، بیان کرد: محور بازکیاگوراب – سیاهکل نیز با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی اجرایی می شود که مردم لاهیجان و سیاهکل ۳۵ سال منتظر آن هستند و گلوگاه ترافیکی این دو شهرستان را برطرف می کند.

    به گزارش گیل و دیلم ،رسول فرخی، با اشاره به اتحاد و همراهی نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری پروژه های ملی استان، اظهار کرد: آزادراه، راه آهن، بیمارستان ها، زباله سراوان و رودخانه های رشت از جمله پروژه های ملی گیلان است که همه نمایندگان پیگیر آن هستند و مردم به زودی اثرات آن را می بینند.

    وی در ادامه به وضعیت بهداشت و درمان دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات بیمارستان پیروز لاهیجان را از طریق ارتش حل کردیم و بیمارستان سیدالشهدای لاهیجان نیز در دو طبقه در حال انجام است.

    نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی، با بیان اینکه ساخت بیمارستان قدیمی ۲۲ آبان لاهیجان نیز در دستور کار است، تصریح کرد: کلینیک تخصصی شهرستان لاهیجان به زودی به بهره برداری می رسد که به سونوگرافی و آندوسکوپی و کلونوسکوپی تجهیز شده؛ برای درمانگاه سیاهکل هم دیالیز و سونوگرافی را فعال کردیم.

    فرخی بیمارستان غدیر سیاهکل را قابل افتتاح دانست و متذکر شد: به دنبال راه اندازی اتاق عمل در این بیمارستان هستیم، اما درباره تامین پزشکان متخصص به وزیر بهداشت تذکر دادم و لذا در حال حاضر از پزشکان بیمارستان کوثر آستانه و پیروز لاهیجان برای همپوشانی بیمارستان غدیر استفاده می شود.

    وی با بیان اینکه مرکز بهداشت دیلمان به بیمارستان محلی تبدیل می شود، گفت: به زودی شاهد تسریع در انجام امور بهداشت و درمان سیاهکل خواهیم بود.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ملی میدان گیل لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ روستای در شهرستان لاهیجان و ۱۰ روستا در شهرستان سیاهکل را آسفالت کردیم که خوشبختانه ۲۵ درصد مشکلات مردم حل شد. برای هر یک از ۴۳۰ روستای حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل نیز یک خدمت اجرایی می شود.

    وی با اشاره به تخصیص ۹۰ میلیارد تومانی به پروژه جاده سیاهکل – دیلمان، بیان کرد: محور بازکیاگوراب – سیاهکل نیز با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی اجرایی می شود که مردم لاهیجان و سیاهکل ۳۵ سال منتظر آن هستند و گلوگاه ترافیکی این دو شهرستان را برطرف می کند.

    فرخی محور سیاهکل – کلیشم – دیلمان را راه ابریشم دانست و اضافه کرد: برای این پروژه بودجه ملی گرفتیم؛ همچنین برای آسفالت تمام راه های فرعی لاهیجان و سیاهکل از طریق ملی اقدام خواهیم کرد.

    وی با اشاره به احداث اولین گلخانه شیشه ای ایران در دیسام سیاهکل، گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و سال آینده شاهد فعالیت آن خواهیم بود.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به رفع مشکل آب زراعی شرق گیلان طی سال جاری به صورت موقت، عنوان کرد: از طریق ماده ۲۳ پیگیر سد دیلمان هستیم و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار ملی تخصیص یافته و مشکل آب زراعی شهرستان سیاهکل را تا ۱۰۰ سال آینده حل می کند.

    فرخی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل به دو سد نیاز دارد، اضافه کرد: در حال حاضر چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار مطالعاتی این سدها را گرفتم تا بتوانیم مشکل آب زراعی سیاهکل و لاهیجان و حتی لنگرود را حل کنیم.

    وی با اشاره به اتمام رینگ آب شرب دور شهر لاهیجان و استفاده از اعتبارات تهاتر نفت برای فاضلاب، تاکید کرد: شهرستان سیاهکل هم در حوزه آب شرب از اعتبارات محرومیت زدایی بهره خواهد بود و برای حل مشکل فاضلاب درخواست تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی از بانک کردیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83677

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *