×

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس: پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان

  • کد نوشته: 88901
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۳
  • 74 بازدید
  • ۰
  • نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد که جنبه ملی دارد و خاطرنشان کرد: این پروژه که از گلستان و مازندران تا قزوین و تهران است از لاهیجان می گذرد و لذا پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا شهریور ماه امسال به اتمام می […]

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس: پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان
  • نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد که جنبه ملی دارد و خاطرنشان کرد: این پروژه که از گلستان و مازندران تا قزوین و تهران است از لاهیجان می گذرد و لذا پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا شهریور ماه امسال به اتمام می رسد.

    به گزارش گیل و دیلم ، رسول فرخی با بیان اینکه نمایندگان سه استان شمالی یک مجمع نمایندگان برای حل مسائل مشترک تشکیل داده اند، اظهار کرد: پروژه های مهم این استان ها از جمله راه آهن و آزادراه و تجهیز اراضی کشاورزی و چای و پسماند است.

    وی پسماند را معضل اساسی کشور و استان گیلان دانست و افزود: مجمع نمایندگان استان گیلان پیگیر بوده و مسیر آماده است و امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

    نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی، درمان را گزینه ای مهم در این حوزه انتخابیه دانست و تصریح کرد: لاهیجان قطب درمان شرق گیلان بوده و لذا به دنبال رفع مشکلات بیمارستان پیروز هستیم و اندوسکوپی و کولونوسکوپی و سونوگرافی را راه اندازی کردیم و در نوبت ام.آر.آی هستیم که با دستور وزیر بهداشت انجام می شود.

    فرخی با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهداء(ع) لاهیجان نیز با همکاری ارتش به مرکز غربالگری سرطان شرق گیلان و دیالیز تبدیل می شود، گفت: کلینیک تخصصی نیز در شهرستان لاهیجان راه اندازی می شود تا در حوزه بهداشت نیز پیشگام باشیم.

    وی بیمارستان غدیر سیاهکل را فاقد اتاق عمل دانست و یادور شد: با دستور وزیر بهداشت مشکل اتاق عمل و سی.تی اسکن را حل می کنیم؛ همچنین مرکز خدمات جامع سلامت دیلمان را به بیمارستان محلی تبدیل کردیم و منتظر پروانه بهره برداری هستیم، زیرا دیلمان هم از نظر طبیعی و جغرافیایی نیازمند این بیمارستان است.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه به پروژه میدان گیل لاهیجان اشاره کرد که جنبه ملی دارد و خاطرنشان کرد: این پروژه که از گلستان و مازندران تا قزوین و تهران است از لاهیجان می گذرد و لذا پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تا شهریور ماه امسال به اتمام می رسد.

    وی از تخصیص تسهیلات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه جاده سیاهکل به بازکیاگوراب نیز خبر داد و اضافه کرد: جاده سیاهکل به دیلمان نیز یکی از جاده های ملی بوده که ۵۰ کیلومتر مسیر جنگلی است و لذا در دست بهسازی است.

    فرخی از نصب بالغ بر ۱۰ آنتن مخابرات در دیلمان خبر داد و متذکر شد: تا شهریور ماه ۱۴ آنتن دیگر نصب می شود و ۳۵ کیلومتر فیبر نوری را مصوب کردیم.

    نائب رئیس فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی در مجلس، با اشاره به بازگشت برنج به فهرست کالاهای استراتژیک، عنوان کرد: گیلان محصولات کشاورزی متنوعی دارد، اما چای و برنج شاخص هستند به اقتصاد مردم ارتباط دارد لذا از دولت می خواهیم پس از فروش چای و برنج داخلی، اقدام به واردات کند.

    وی چای را از جاذبه های گردشگری گیلان دانست و متذکر شد: چای باید در بورس کشف قیمت شود تا چایکار انگیزه کاشت داشته باشد.

    عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس در ادامه، واردات خودروهای کارکرده را نیاز اساسی جامعه دانست که در خودروسازان داخلی تکاپو ایجاد می کند و گفت: خودروهای داخلی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت مورد قبول مردم نیست و لذا ایران باید در آینده مانند حوزه نظامی به عنوان یکی از خودروسازان برتر مطرح شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88901

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *