×

نکونام: به خدا به دین از داوری‌ها خسته شده‌ام

  • کد نوشته: 94100
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۵
  • 88 بازدید
  • ۰
  • سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های دیگر خودتان می‌دانید چه پول‌هایی می‌گیرند اما سر خیلی مسائل اشک تمساح می‌ریزند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از اقتصاد۲۴ ، جواد نکونام در نشست خبری پس از برتری یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: به تیم و هواداران تبریک می‌گویم. در ۱۵-۱۰ دقیقه آخر […]

    نکونام: به خدا به دین از داوری‌ها خسته شده‌ام
  • سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های دیگر خودتان می‌دانید چه پول‌هایی می‌گیرند اما سر خیلی مسائل اشک تمساح می‌ریزند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از اقتصاد۲۴ ، جواد نکونام در نشست خبری پس از برتری یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: به تیم و هواداران تبریک می‌گویم. در ۱۵-۱۰ دقیقه آخر که ۱۰ نفره شدیم، هواداران نیرو و انرژی به تیم دادند تا بچه‌ها توانستند تمرکز بالایی داشته و نیروی خود را برای حفظ تک گل مان نگه دارند.

    *می‌دانستیم حریف می‌خواهد از روی ضدحمله به ما گل بزند

    وی افزود: در هر ۲ نیمه بازی سختی داشتیم. می‌دانستیم حریف توپ را به تیم ما می‌دهد و سعی دارد روی اشتباهات ما در ضدحمله به گل برسد یا ضربه ایستگاهی به دست بیاورد تا بتواند به استقلال ضربه بزند. دیدید کاشته کنار دروازه را بلند می‌زدند و وقتی توپ به اوت می‌رفت و ما آن را می‌گرفتیم. گذشتن از خط دفاعی تیمی که ۱-۴-۵ یک بازی می‌کند و مهاجم‌شان هم در نیمه خودشان قرار دارد، واقعا سخت است، اما توانستیم چندین بار بگذریم.

    *در ۱۰ دقیقه آخر موقعیتی به حریف ندادیم

    سرمربی استقلال تصریح کرد: در دقیقه ۶ باید برای ما پنالتی می‌گرفتند و در ادامه توانستیم گل بزنیم. باز هم بازی تا زمانی که ۱۰ نفره شدیم، دست ما بود و خوب بازی کردیم. با تعویض اجباری نتوانستیم بازیکنانی که مدنظرمان بود، به زمین بیاوریم. در ۱۰ دقیقه آخر با توجه به ۱۰ نفره شدن، تحت فشار قرار گرفتیم، اما موقعیتی به حریف ندادیم. فقط یک فرصت روی ارسال داشتند. سازمان و شکل دفاعی خودمان را خوب حفظ کردیم. توانستیم ۳ امتیاز مهم بگیریم و اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در نیمه دوم روی ضد حملات به گل برسیم.

    *می‌توانستیم روی صحنه مهرداد محمدی با اختلاف ۲ گل پیروز شویم

    نکونام افزود: مهرداد محمدی روی یک صحنه ۳۰-۲۰ متر با دروازه‌بان حریف تک به تک شد، اما نتوانست گل بزند. می‌توانستیم این بازی را با اختلاف ۲ گل ببریم، اما با توجه به فشاری که دقایق آخر روی ما آمد، نزدیک بود بازی مساوی شود. به هر حال به هواداران بابت کسب ۳ امتیاز این مهم تبریک می‌گویم و برای بازی بعدی آماده می‌شویم.

    *همیشه بازی به بازی فکر کرده‌ام

    وی درمورد اینکه با وجود روز‌های سخت در استقلال اکنون این تیم با هدایتش ۶ برد و یک باخت کسب کرده و با توجه به شرایط تیمش تصور می‌کرد اینگونه نتیجه بگیرد، توضیح داد: همیشه در تمام مدت مربیگری‌ام بازی به بازی فکر کرده‌ام و اینکه در بازی بعدی یا قبلی چه اتفاقی بیفتد، برایم اهمیتی ندارد. هر بازی برای من مهم است. شرایط سخت را الان هم داریم. با توجه به نقل و انتقالات، سقف قرارداد، بازیکن نگرفتن و … شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. روز‌های سخت خود را فراموش نمی‌کنم.

    *حق نداریم به خاطر هوادارانمان یک لحظه اشتباه کنیم

    سرمربی استقلال عنوان کرد: بردن یک خوشحالی برای من دارد و آن هم شادی هواداران است. خودم جای آن‌ها بودم و همیشه به بچه‌ها می‌گویم حق نداریم به خاطر این طرفداران و خانواده‌هایمان که پای تلویزیون هستند، یک لحظه اشتباه کرده و در بازی خواب بمانیم. باید برای افرادی که این تیم تمام زندگی‌شان است وظیفه خود را انجام بدهیم، اما قطعا شرایط سختی را که گذراندم، هیچ وقت فراموش نمی‌کنم و در ذهنم می‌ماند. به بازیکنانم گفته‌ام در تمام بازی‌ها باید با قدرت به زمین بیایید و تلاش کنید. اینکه چه اتفاقی می‌افتد، دست خدا است.

    *هیچ وقت در زندگی‌ام به رکورد فکر نکرده و نمی‌کنم

    نکونام درخصوص اینکه با ثبت آمار ۶ برد در ۷ بازی بهترین شروع استقلال در تاریخ را لیگ برتر مثل سال ۹۳ به ثبت رسانده است، گفت: یک قسمتی از این موضوع را توضیح دادم. همیشه وقتی بازی و مربیگری کردم، پیگیر نتایج استقلال بودم. یادم است وقتی بازیکن پاس بودم، پیگیر نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس بودم. هیچ وقت در زندگی‌ام به رکورد و این مسائل فکر نکرده و نمی‌کنم و از فردا کار من برای بازی بعدی شروع می‌شود. تمام تلاش، زحمت و برد‌هایی که اتفاق می‌افتد برای بازیکنان است و من کوچک‌ترین نقشی ندارم، زیرا این نفرات واقعا مردانه برای استقلال زحمت می‌کشند.

    *باید سر تا پای این بازیکنان را طلا گرفت

    وی اضافه کرد: سال گذشته ۷ ماه بدون هیچ دریافتی کار کردند. امسال هم از خیلی تیم‌ها عقب‌تر هستیم، اما شرایط نسبت به یک یا ۲ ماه قبل خیلی بهتر است. همه این کار‌ها را بچه‌ها انجام می‌دهند. این رکوردها، بردن‌ها و اتفاقات فقط برای بازیکن است. من تا کنار زمین در کنارشان هستم، اما درون زمین باید تلاش کنند. من هم فقط با آن‌ها صحبت کرده و راهنمایی‌شان می‌کنم. الان هم مثل روز اول می‌گویم باید سر تا پای این بازیکنان را طلا گرفت. در شرایط سخت آن‌ها به من، تیم و باشگاه کمک کردند.

    *تیم‌های دیگر چه پول‌هایی می‌گیرند، اما سر خیلی مسائل اشک تمساح می‌ریزند

    سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در این هفته با کار بزرگی که انجام دادند، با هم بودن و کنار هم بودن را نشان دادیم. تیم‌های دیگر خودتان می‌دانید چه پول‌هایی می‌گیرند، اما سر خیلی مسائل اشک تمساح می‌ریزند، اما ما از آنچه داریم هم می‌گذریم. البته به خاطر هواداران و جوی که در استادیوم است، وظیفه داریم این کار را انجام بدهیم. فقط باید بتوانیم دل این مردم که عاشق استقلال هستند شاد کنیم.

    *به خدا، به دین و به ایمان خسته شده‌ام

    نکونام درپاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر پنالتی دقایق ابتدایی به سود استقلال اعلام می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد و تا الان چهارمین پنالتی است که برای تیمش گرفته نشده است، توضیح داد: دارم فکر می‌کنم چه بگویم که یک دقیقه بعد نگویند تا اطلاع ثانوی محروم. اگر چیزی هم نگوییم نمی‌شود. این هوادار و خانواده‌های ما همه یک به یک پیام می‌دهند این چه داوری و چگونه قضاوت کردنی است؟ واقعیت این است به خدا، به دین و به ایمان خسته شده‌ام. نمی‌دانیم چه بگوییم.

    *داور دیگری در فوتبال ایران وجود ندارد؟

    وی افزود: این اتفاق پیش از این هم برای من افتاده بود. قبل از بازی با مس رفسنجان می‌دانستم همانگونه که پیش از این وقتی سرمربی نساجی بودم، چنین اتفاقی برابر سپاهان برای من افتاده بود. می‌خواهم بدانم داور دیگری در فوتبال ایران وجود ندارد که مهدوی ۲ دیدار از هفت بازی استقلال را قضاوت کرده است؟ در بازی قبلی هم در ورزشگاه آزادی اشتباه کرد و برای ما پنالتی نگرفت. امروز هم پنالتی نگرفت. ۱۰ دقیقه وقت اضافی اعلام شد. یادم است در یک بازی ذوب آهن برابر تراکتور که بازیکن تیم اصفهانی بیهوش شد، ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفتند. امروز هم در ابتدا گفتند ۶ دقیقه و سپس ۱۰ دقیقه شد. به چه دلیل؟

    *تیم‌های دیگر بدون هیچ جنگی ۳ امتیاز می‌گیرند

    سرمربی استقلال عنوان کرد: مهدوی دوید و به بیرون زمین آمد تا بگوید ۶ دقیقه را نشان ندهید بلکه باید ۱۰ دقیقه اعلام کنید. این چه باوری است؟ خدا را قسم می‌خورم ما استقلالی‌ها خسته شدیم. آقایان استقلالی حواستان باشد خیلی باید تیم ما با همه چیز دعوا کند و باید مقابل همه چیز بایستد. تیم‌های دیگر بدون هیچ جنگی ۳ امتیاز می‌گیرند. به ما بگویند چه اتفاقی برای استقلال افتاده است؟ به چه دلیل امروز ۱۰ نفره شدیم؟ بازیکن حریف حسین مرادمند را گرفته و با فیتو زدن، او را به زمین کوبیده است، اما به مدافع ما کارت زرد داد! همانگونه که به مرتضی تبریزی این کارت را نشان داد، اما بازیکنی که خطا کرده و باید اخراج شود، کارت نگرفت. خود صالحی و علی صفایی، داور چهارم مانده بودند.

    *چه مانده که بگویم تا دیگر شاهد اشتباهات علیه استقلال نباشیم؟

    نکونام عنوان کرد: آرمان رمضانی اصلا نباید کارت زرد می‌گرفت، اما در دقیقه ۱۰ کارت گرفت. همه هواداران و خانواده‌های ما در ۱۰ دقیقه آخر استرس داشتند. آن هم یک بازی که خیلی راحت باید برای ما تمام می‌شد. چه مانده که باید بگوییم و چه اتفاقاتی باید بیفتد تا دیگر شاهد اشتباهات علیه استقلال نباشیم. آقایان هفت هفته گذشته و دیگر بس است. خسته شدیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94100

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *