×

نگاهی به عملکرد صداوسیما در جریان یک خودسوزی

  • کد نوشته: 50191
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۳
  • 147 بازدید
  • ۰
  • ماجرای خودسوزی و مرگ دختر جوانی که به فوتبال علاقه داشت و با لباس مبدل برای تماشای بازی تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه رفته بود، در روزهای گذشته در قالب دو میزگرد در تلویزیون بررسی شد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا، بررسی و واکاوی جریان خودسوزی و فوت سحر خدایاری در تلویزیون با […]

    نگاهی به عملکرد صداوسیما در جریان یک خودسوزی
  • ماجرای خودسوزی و مرگ دختر جوانی که به فوتبال علاقه داشت و با لباس مبدل برای تماشای بازی تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه رفته بود، در روزهای گذشته در قالب دو میزگرد در تلویزیون بررسی شد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا، بررسی و واکاوی جریان خودسوزی و فوت سحر خدایاری در تلویزیون با برگزاری میزگردهایی در قالب برنامه «پرونده ویژه» در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ شهریور ماه) انجام شد. 

    بخش نخست این میزگرد با موضوع بررسی ابعاد مختلف پرونده دختر آبی با حضور محسن مهدیان (کارشناس رسانه)، دکتر سید مجید امامی (جامعه‌شناس) و دکتر مهدی توکلی (حقوقدان) ساعت ۲۱ از شبکه سه پخش شد.

    این بخش البته در ادامه با اظهار نظری از سوی علی مطهری (نماینده مجلس شورای اسلامی) همراه شد و در نامه‌ای خطاب به علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما) عنوان کرد که با توجه به اینکه در برنامه زنده شبکه سه متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری شده‌، خواستار دفاع از خود در این باره است.

    دومین قسمت از برنامه «پرونده ویژه» نیز با موضوع بررسی ابعاد مختلف پرونده سحر خدایاری جمعه شب راهی آنتن شبکه سه شد. در این برنامه امیر آبادی فراهانی (عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی) و غلامحسین اسماعیلی (سخنگوی قوه قضائیه) به صورت مستقیم و تلفنی درباره موضوعاتی همچون نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این جریان و چگونگی واکنش مقامات مسئول به این جریان سخن گفتند.

    همچنین صبح روز شنبه در برنامه «سلام، صبح بخیر» شبکه سه سیما، جریان درگذشت زنده‌یاد سحر خدایاری با عنوان «دختر آبی و حاشیه‌های رنگی» با حضور مهدی دواتگری (حقوقدان) وبررسی شد. 

    گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ از دیگر برنامه‌های تلویزیون درباره این موضوع بود. این گزارش خبری که به نقد علمکرد برخی رسانه‌ها درباره موضوع خودسوزی سحرخدایاری اختصاص داشت، در بخشی به طرح این ادعا برمی‌گشت که انتشار خبر فوت سحر خدایاری در سایت «خبرآنلاین» و اعلام اینکه علت خودسوزی، حکم شش ماه حبس بوده است، به این منجر شد که خبر فوت این دختر جوان فراتر از واقعیت مطرح شود.

    البته به دنبال این ادعا، شورای سردبیری «خبرآنلاین» هم در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما) نسبت به این موضوع اعتراض و تاکید کرد که آنچه به این خبرگزاری نسبت داده شده، پیش‌تر توسط رسانه‌هایی دیگر انجام شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=50191

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *