×

هشدار دامپزشکی گیلان به صاحبان مرغداری‌های گیلان

  • کد نوشته: 83233
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 94 بازدید
  • ۰
  • سرپرست دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان؛ مرغداری‌ها مراقب شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان باشند. به گزارش گیل و دیلم ؛ سرپرست دامپزشکی گیلان، با بیان اینکه شرایط آب و هوایی گیلان در نیمه دوم سال برای مهاجرت پرندگان وحشی مهیاست، گفت: در پاییز و زمستان انتظار شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان […]

    هشدار دامپزشکی گیلان به صاحبان مرغداری‌های گیلان
  • سرپرست دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان؛ مرغداری‌ها مراقب شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان باشند.

    به گزارش گیل و دیلم ؛ سرپرست دامپزشکی گیلان، با بیان اینکه شرایط آب و هوایی گیلان در نیمه دوم سال برای مهاجرت پرندگان وحشی مهیاست، گفت: در پاییز و زمستان انتظار شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داریم که خوشبختانه تاکنون ردپای ویروس را مشاهده نکردیم و گزارشی از ابتلا‌ی آن نداشتیم.

    دکتر هادی بابایی، با اشاره به اینکه مرغداری‌ها برای پیشگیری از این بیماری بهتر است واکسیناسیون را جدی بگیرند افزود: برای پیشگری از انتقال عوامل بیماری زا از جابجایی هر گونه دان، وسایل و واسکیناتور بین واحد‌های مرغداری ممانعت شود.

    وی همچنین خطاب به مرغداران گفت: علاوه بر برقراری قرنطینه در مبادی ورودی مرغداری‌ها و ضد عفونی کلیه وسایل نقلیه، مراقب ورود پرندگان آزاد پرواز به محوطه مرغداری‌ها باشید.

    آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زمره بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و طیور است و استان گیلان به عنوان استانی پرخطر در این زمینه محسوب می‌شود، زیرا در گیلان تالاب‌ها و آبگیر‌های فراوان و جمعیت قابل توجه طیور بومی وجود دارد.

    گیلان یکی از مسیر‌های مهاجرت پرندگان وحشی است و این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور بومی منتقل می‌شود و در نهایت طیور صنعتی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83233

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *