×

هشدار معاون سیاسی امنیتی استانداری به برخی نمایندگان سهم‌خواه گیلان/ اسامی شما را به شورای نگهبان خواهیم داد

  • کد نوشته: 75767
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۵
  • 186 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از گیلانستان، از گوشه و کنار گیلان شنیده می‌شود برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با فشارهای خود در عزل و نصب ها دخالت کرده و چوب لای چرخ موتور محرکه دولت می‌گذارند. بر همین اساس صحت این موضوع را از حسین مصطفی‌پور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری […]

    هشدار معاون سیاسی امنیتی استانداری به برخی نمایندگان سهم‌خواه گیلان/ اسامی شما را به شورای نگهبان خواهیم داد
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از گیلانستان، از گوشه و کنار گیلان شنیده می‌شود برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با فشارهای خود در عزل و نصب ها دخالت کرده و چوب لای چرخ موتور محرکه دولت می‌گذارند.

    بر همین اساس صحت این موضوع را از حسین مصطفی‌پور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان جویا شدیم که وی در گفتگو با گیلانستان اظهار کرد: خرداد ماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان، از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و عزل و نصب ها گلایه و به نمایندگان مجلس هشدار دادند و همچنین اقدام آن ها را خطر آفرین دانسته و دستور داده که به هیچ وجه دخالت نکنند.

    مصطفی پور با بیان اینکه بنده ابتدا می‌خواهم از اکثر نمایندگان محترم استان بابت رعایت و احترام به قانون تشکر کنم، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه علی‌رغم هشدار و نهی صریح رهبر انقلاب، برخی نمایندگان استان کم توجه یا بی توجه به فرمان امام مسلمین، راه دیگری را می روند و در انتصاب فرمانداران، مدیران کل، حتی بخشداران و مدیران شهرستانی نیز دخالت بی وقفه دارند.

    سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان ادامه داد: آن عده از نمایندگان حتی تهدید می کنند که در مجلس اعتراض کرده و وزیر کشور را مورد سوال قرار خواهند داد.

    وی با تاکید بر اینکه افراد قانون‌گذار خود باید قانون مدارتر از همه باشند، ابراز نمود: وظیفه نمایندگان، قانون گذاری و نظارت است و هیچ وظیفه ای در انتصابات و عزل و نصب ندارند.

    مصطفی پور همچنین افزود: نماینده ای که می خواهد افراد نزدیک به خودش را نصب کند، فردا چگونه می تواند نسبت به عملکرد آن ها مطالبه گر بوده و از حقوق مردم دفاع کند؟

    وی دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها و فشار بر مدیران استانی را مغایر با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و عدم التزام آشکار از دستور صریح ولی امر مسلمین دانست و گفت: ضمن عذرخواهی از اکثر نمایندگان خدوم و قانون مند استان، به آن اندک نمایندگان محترم ناچارم عرض کنم که اگر به همین منوال بر دخالت ها و سهم خواهی های خود اصرار ورزند، اسامی آنان را به طور سرگشاده و با ادله کامل، به استحضار دفتر شورای محترم نگهبان استان خواهیم رساند.

    سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان در پایان اذعان داشت: انتظارمان از نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای محترم نگهبان این است که در مقابل این رفتار غیرقانونی برخی از نمایندگان سکوت نکنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=75767

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *