×

هوای خنک و بارانی گیلان تا فردا ماندگار است

  • کد نوشته: 90323
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۰
  • 53 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از صبح امروز “شنبه” به استان گفت: بر این اساس هوای گیلان تا فردا خنک و بارانی است. به گزارش گیل و دیلم ، سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه برای امروز و فردا یکشنبه هشدار سطح زرد هواشناسی برای […]

    هوای خنک و بارانی گیلان تا فردا ماندگار است
  • کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از صبح امروز “شنبه” به استان گفت: بر این اساس هوای گیلان تا فردا خنک و بارانی است.

    به گزارش گیل و دیلم ، سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه برای امروز و فردا یکشنبه هشدار سطح زرد هواشناسی برای گیلان صادر شده‌است، اظهار کرد: طی این مدت بارندگی‌ها گاه رگباری و موقتی شدید توام کاهش دما، مه آلودگی و وزش باد که در برخی مناطق شدید است و همزمان در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی شده‌ است.

    هشدار سطح زرد به این مفهوم است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام امور روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار با هدف آگاهی بخشی به مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند هشدار سطح نارنجی شدت بیشتر این پدیده و قرمز بالاترین سطح هشدار است.

    وی اشاره به آغاز بارش‌ها از اوایل صبح امروز “شنبه” در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: هم‌اکنون آسمان استان نیمه ابری، ابری و مه آلود است، هوا اندکی خنک شده و امروز و فردا شرایط بارندگی حاکم است.

    کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دمای هوای استان طی این مدت نسبت به دیروز پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: برای ارتفاعات کاهش دمای بیشتری پیش بینی شده و این کاهش دما در نواحی جلگه‌ای کمتر است.

    وی با اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دمای رشت نسبت به دیروز اظهار کرد: دمای رشت دیروز “جمعه” در این زمان ۲۹ درجه سانتیگراد بود که اکنون به ۲۳ درجه رسیده است، ضمن اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اسب‌وونی تالش با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان بوده است.

    وی اظهار کرد: گرمترین دمای استان هم طی این مدت با ۳۴ درجه سانتیگراد مربوط به شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا بوده است و امروز به طور قطع این بیشینه تغییر خواهد کرد و افت دمایی خوبی را در این شهرستان ها شاهد خواهیم بود، در زمان حاضر در بین ایستگاه‌های هواشناسی گیلان بیشترین دما مربوط به لاهیجان با ۲۶ درجه سانتیگراد است.

    وی با بیان اینکه با ورود سامانه ناپایدار جوی از صبح امروز وزش باد هم در برخی از مناطق گیلان گزارش شده است، اضافه کرد: در ایستگاه منجیل امروز سرعت وزش باد ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است ضمن اینکه در سواحل گیلان نیز افزایش سرعت باد را شاهدیم.

    نگاه، درباره میزان بارش‌ها خاطر نشان کرد: تا کنون بیشترین بارش باران با ۲۷ میلیمتر از ایستگاه هواشناسی خرجگیل تالش گزارش شده و بعد از آن در شهرستان رضوانشهر هشت میلیمتر و رشت نیز یک میلیمتر باران ثبت شده‌است.

    وی با بیان اینکه دریا طی امروز و فردا مواج بوده و برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است، اضافه کرد: از دوشنبه هفته جاری هوای گیلان آفتابی می‌شود و روند افزایش دما با استقرار هوایی غالبا پایدار و گرم تا پایان هفته جاری برای استان پیش‌بینی می شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90323

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *