×

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛
ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به گیلان

  • کد نوشته: 100925
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۵
  • 23 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند.....
    ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فرودین ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از ورود نزدیک به ۱۰ میلیون گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

    او از ثبت اقامت افزون بر ۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر – شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۸۲/۵۹ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان در این ایام پُر شده است.

    جهانی از ورود ۷۷۰ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، کره جنوبی، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی، مجارستانی، ایرلند شمالی، لبنانی، لیتوانی، بحرین و هندی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱/۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

    به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳/۹۴ درصد افزایش داشته است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100925

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *