×

وزیر ارشاد عنوان کرد: ۱۰ پروژه در حال احداث وزارت ارشاد در گیلان

  • کد نوشته: 43266
  • ۱۳۹۷-۱۲-۱۶
  • 139 بازدید
  • ۰
  • وزیر ارشاد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه ها سرعت بگیرد. به گزارش گیل و دیلم، عباس صالحی در جمع خبرنگاران، تالار مرکزی رشت را بیست وچهارمین مجتمع فرهنگی و هنری گیلان دانست و اظهار […]

    وزیر ارشاد عنوان کرد: ۱۰ پروژه در حال احداث وزارت ارشاد در گیلان
  • وزیر ارشاد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه ها سرعت بگیرد.

    به گزارش گیل و دیلم، عباس صالحی در جمع خبرنگاران، تالار مرکزی رشت را بیست وچهارمین مجتمع فرهنگی و هنری گیلان دانست و اظهار کرد: اهالی خوب فرهنگ و هنر گیلان سال ها منتظر افتتاح تالار مرکزی شهر رشت بودند و خوشحالیم این اتفاق در چله انقلاب افتاد.

    وی با بیان اینکه اوایل سال آینده به استان گیلان سفر خواهم کرد، افزود: در سفر پیش رو به صورت مفصل مسائل فرهنگی و هنری گیلان بررسی و پیگیری خواهد شد و در صدد هستیم با همکاری استاندازی گیلان تفاهم نامه نقشه راه سه ساله فرهنگی و هنری استان را امضا کنیم تا اقدامات برنامه ای و زیرساختی تا پایان دولت دوازدهم ترسیم شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرصت های فراوان گیلان این استان را دارای گنجینه های فرهنگی و هنری پیدا و پنهان دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه ها سرعت بگیرد.

    صالحی با اشاره به تخصیص ۲.۵ درصد از بودجه عمومی کشور به سرفصل فرهنگ، تفریح و تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: نقشه راه سه ساله فرهنگ و هنر تاکنون برای ۱۲ استان ترسیم شده و باید بدانیم که ایران فقط تهران نیست و حرکت های فرهنگی و هنری را باید در استان ها پیش ببریم.

    وی با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت نیز تصریح کرد: طی سفری که اوایل سال ۹۸ به گیلان خواهم داشت، به صورت جدی مشکلات کتابخانه مرکزی رشت پیگیری می شود.

    وزیر ارشاد مفاخر و شخصیت های علمی و فرهنگی ایران را متعلق به جغرافیای یک شهر و استان ندانست و گفت: دکتر محمد معین یکی از شخصیت های مرجع است و جایگاه قابل توجهی در فرهنگ ایران دارد.

    صالحی با اشاره به نبوغ دکتر معین در عرصه زبان و ادب فارسی، تاکید کرد: تاسیس بنیاد معین به طور جدی در وزارتخانه دنبال می شود و هم اکنون در مراحل کارشناسی است. می خواهیم فضایی فراهم کنیم تا عامل جذب گردشگران فرهنگی به این استان باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43266

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *