×

وزیر صمت: تقریبا تحریم‌ها را شکست داده‌ایم | تحریم در میانمدت به نفع ماست!

  • کد نوشته: 86592
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۲
  • 191 بازدید
  • ۰
  • وزیر صمت به افزایش ورود هیات‌های تجاری به ایران اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری تا کنون ۶۰ هیأت تجاری آفریقایی و ۳۰ هیات از روسیه به ایران آمده‌اند. به گزارش گیل و دیلم ، سیدرضا فاطمی امین دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه باید با کشورهایی تعامل داشته باشیم […]

    وزیر صمت: تقریبا تحریم‌ها را شکست داده‌ایم | تحریم در میانمدت به نفع ماست!
  • وزیر صمت به افزایش ورود هیات‌های تجاری به ایران اشاره کرد و گفت: از اول سال جاری تا کنون ۶۰ هیأت تجاری آفریقایی و ۳۰ هیات از روسیه به ایران آمده‌اند.

    به گزارش گیل و دیلم ، سیدرضا فاطمی امین دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه باید با کشورهایی تعامل داشته باشیم که بکر هستند، افزود: باید بین کسب‌ و کارهای ایرانی و خارجی ارتباط برقرار کنیم تا تلاطمات سیاسی بر دو کشور اثر منفی نگذارد بلکه بهبود دهنده نیز باشد.

    وزیر صمت گفت: طی یکسال گذشته ۱۲ بار با اتحادیه اوراسیا مذاکره کردیم. کشورهای عضو این اتحادیه در مجموع ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۷۰۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی دارند که بازار مناسبی برای ما است.
    وی همچنین به وضعیت تجارت خارجی ایران اشاره کرد و در این باره افزود: برنامه ریزی داشتیم تا صادرات غیر نفتی کشور طی امسال ۵۰ میلیارد دلار باشد که تاکنون از این رقم فراتر رفته و تا پایان سال بیشتر هم می‌شود.

    فاطمی امین گفت: سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و تراز تجاری کشور با احتساب نفت مثبت ۳۰ میلیارد دلار است.فاطمی امین با بیان اینکه ما مشکلات زیادی در معیشت داریم اما اتفاقاتی در بخش تولید و سرمایه گذاری افتاده که امید به آینده را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: رشد اقتصادی، میزان اشتغال و تولید در سال‌های آینده رشد خواهد داشت.

    وزیر صمت افزود: اشتغال صنعتی در پاییز امسال بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده که در سال‌های گذشته بی نظیر بوده است.

    فاطمی امین گفت: به هر طریق انتقال پول با تهاتر و روش‌های دیگر انجام می‌شود و تقریبا تحریم‌ها را شکست داده‌ایم البته تحریم‌ها کار را سخت کرده اما در میان مدت به نفع ما خواهد بود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86592

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *