×

وزیر کشور: نباید با اعلام اسامی ساختمان‌های ناامن، وحشت در میان مردم ایجاد کرد

  • کد نوشته: 86701
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۶
  • 150 بازدید
  • ۰
  • وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد. وزیر کشور اعلام کرد که طی دستورالعملی به شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که ساختمان‌های […]

    وزیر کشور: نباید با اعلام اسامی ساختمان‌های ناامن، وحشت در میان مردم ایجاد کرد
  • وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد.

    وزیر کشور اعلام کرد که طی دستورالعملی به شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که ساختمان‌های نا ایمن را پس از اینکه شناسایی کردند و طبق روال قانونی پیش بردند، در ایمن سازی این ساختمان‌ها کوتاهی نکند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از شفقنا، احمد وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه با توجه به وقوع زلزله‌های مکرر در ترکیه و سوریه و برخی دیگر از کشور‌های همسایه، ایران برای وقوع احتمالی زلزله تا چه حد آمادگی دارد، گفت: درخصوص وقوع زلزله احتمالات و پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های علمی صورت می‌گیرد، اما تاکنون در دنیا کسی نتوانسته از قبل، وقوع زلزله را پیش بینی کند.

    آقای وحیدی ادامه داد: موضوع زلزله دارای یک شراط خاص و یک شراط عام است، شرایط عام این است که ما باید پیش از وقوع زلزله‌ای آمادگی لازم را داشته باشیم. در حال حاضر نمی‌توان گفت که در سراسر کشور این آمادگی را داریم یا نداریم و این امر نسبی است.

    وی اظهار داشت: سازمان‌هایی که باید خدمات پس از وقوع حوادث را ارایه دهند، معمولاً در آمادگی به سر می‌برند، ولی قبل از آن هم باید اتفاقاتی بیفتد از جمله اینکه سازه‌های نا امن توسط شهرداری شناسایی و سپس به صاحب ملک اعلام شود و صاحب ملک باید رفع اشکال کند و اگر رفع اشکال نکرد، دادستانی باید او را مجبور به ایمن سازی کند.

    آقای وحیدی تأکید کرد که طی دستورالعملی به شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که این روال را به انجام برسانند. بر این اساس به شهرداری تهران تفویض شده که ساختمان‌های نا ایمن را پس از اینکه شناسایی کرد، طبق روال پیش برود و در ایمن سازی این ساختمان‌ها کوتاهی نکند.

    وی افزود: برای بررسی بحران‌ها در سطح تهران تاکنون چندین جلسه در سطح شهر برگزار شده و شهرداری در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده، اما لیست اقداماتی که باید در تهران انجام شود، متعدد است و کار در چارچوب ستاد بحران شهر تهران دنبال می‌شود.

    وحیدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه تا چه زمانی باید منتظر آمادگی حد بالای ایران در هنگام وقوع زلزله بود؟ اظهار داشت: نظام مهندسی و مشاورین و ناظرین ساختمان‌ها باید مسئولیت خود را با دقت بالایی انجام دهند. ما حتی اعلام کردیم در مواردی که زلزله‌ای رخ می‌دهد و ساختمانی که بنا بوده مثلاً در مقابل ۸ ریشتر پایداری داشته باشد و با ۶ ریشتر فرو می‌ریزد، باید حتماً از تأیید کنندگان مقاومت این ساختمان‌ها شکایت صورت بگیرد و به مسئولین مربوطه تأکید کردم که باید این رویه دنبال شود. به عنوان مثال پس از وقوع زلزله خوی، از استاندار خواستم ساختمان‌هایی که بایستی در مقابل ریشتر بالاتری پایدار می‌بودند و وقوع زلزله اخیر نشان داد که از این پایداری برخوردار نبودند، شناسایی و از تمام کسانی که در این مساله دخیل بودند، شکایت صورت بگیرد.

    وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86701

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *