×

وقتی رئیس و اعضای کمیسون تلفیق بودجه فارغ التحصیلان الهیات، علوم حوزوی، ادبیات، تاریخ، شیمی و رسانه هستند، وضع بودجه همین است!

  • کد نوشته: 95906
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۳
  • 86 بازدید
  • ۰
  • روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، کنایه ای به ترکیب کمیسیون تلفیق زد و نوشت: آنچه بیشتر مایه تعجب و نگرانی شد، این بود که متأسفانه این بودجه با این همه اشکالات ساختاری، قبلاً در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که علت زمینه‌ای آن، این بود که رئیس و اعضای […]

    وقتی رئیس و اعضای کمیسون تلفیق بودجه فارغ التحصیلان الهیات، علوم حوزوی، ادبیات، تاریخ، شیمی و رسانه هستند، وضع بودجه همین است!
  • روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، کنایه ای به ترکیب کمیسیون تلفیق زد و نوشت: آنچه بیشتر مایه تعجب و نگرانی شد، این بود که متأسفانه این بودجه با این همه اشکالات ساختاری، قبلاً در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که علت زمینه‌ای آن، این بود که رئیس و اعضای این کمیسیون از تخصص لازم در زمینه اقتصادی، که نیاز قطعی در بررسی کارشناسی لایحه بودجه است، برخوردار نبودند.

    به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

    مجلس در حرکتی نادر و قاطع، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را رد کرد و به دولت هفت روز فرصت داد تا اصلاحات لازم را در لایحه بودجه اعمال کرده و مجدداً آن را به مجلس ارائه کند.

    واقعیت اینست که پس از این همه سال سابقه و تجربه بودجه‌نویسی در کشور، بودجه‌ای که امسال دولت به مجلس ارائه کرد از اشکالات بسیاری برخوردار بود به ‌طوری که کارشناسان معتقد بودند پیش‌بینی درآمدهای غیرواقعی در برابر هزینه‌های واقعی و ناترازی بودجه، تکیه شدید دولت به درآمدهای مالیاتی که به فشار مضاعف بر تولیدکنندگان منجر خواهد شد، عدم امکان تحقق رشد اقتصادی ادعایی ۸ درصدی، عدم تطابق لایحه بودجه با برنامه هفتم، رشد نامناسب حقوق‌ها در مقایسه با تورم، جملگی از نقاط ضعف بودجه سال آینده هستند.

    آنچه بیشتر مایه تعجب و نگرانی شد، این بود که متأسفانه این بودجه با این همه اشکالات ساختاری، قبلاً در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که علت زمینه‌ای آن، این بود که رئیس و اعضای این کمیسیون از تخصص لازم در زمینه اقتصادی، که نیاز قطعی در بررسی کارشناسی لایحه بودجه است، برخوردار نبودند.

    رئیس این کمیسیون مادرتخصصی در امر بودجه، فارغ‌التحصیل رشته الهیات است و سایر اعضای آن نیز دارای مدارک حوزوی، جامعه‌ شناسی، ادبیات عرب، تاریخ اسلام، مدیریت دفاعی، علوم ارتباطات، شیمی، مکانیک، فقه و مدیریت رسانه هستند در حالی که کمیسیون تلفیق باید جای افراد متخصص در امر اقتصادی و مالی باشد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=95906

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *