×

۴٧ هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد

  • کد نوشته: 56466
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۷
  • 85 بازدید
  • ۰
  • رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال ۴٧ هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران سراسر کشور تامین شده است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،عدیل سروی روز یکشنبه در حاشیه آغاز توزیع تخم نوغان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت در مصاحبه ای اظهار داشت: کار نوغانداری در تمامی استان […]

    ۴٧ هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران کشور تامین شد
  • رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال ۴٧ هزار جعبه تخم نوغان برای نوغانداران سراسر کشور تامین شده است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،عدیل سروی روز یکشنبه در حاشیه آغاز توزیع تخم نوغان در مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت در مصاحبه ای اظهار داشت: کار نوغانداری در تمامی استان های کشور انجام می شود.

    وی با بیان اینکه در ١۴ استان کشور شامل مناطق گرمسیری توزیع نوغان انجام شد، افزود: اکنون توزیع تخم نوغان در مراکز استان های معتدل در حال انجام است.

    رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته به فضل خداوند، تلاش نوغانداری کشور و حمایت دولت در نوغانداری به لحاظ تولید و بازار فروش وضعیت خوبی داشتیم که این مهم رضایتمندی خوبی در کشاورزان ایجاد کرد.

    وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ٣٨۵ تن تولید پیله ابریشم در کشور داشتیم، اضافه کرد: هم اکنون،  ٢۵ هزار خانوار در سراسر کشور کار پرورش کرم ابریشم را انجام می دهند.

    وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به خانوارهای نوغاندار، اظهار داشت: برای حمایت از نوغانداران ، تامین تخم نوغان به صورت یارانه ای و به  قیمت سال های گذشته هفت هزار و ۵٠٠ تومان به فروش می رسد.

    وی با بیان اینکه حدود ١٨٧ هزار اصله نهال توت به صورت رایگان در بین نوغانداران ١٩ استان کشور توزیع شد ، خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم نیز امسال افزایش خوبی داشته و با ۵۶ درصد افزایش ٣٣ هزار و ۵٠٠ تومان تعیین شده است.

    رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور بیان داشت: روند نشان می دهد که شاهد بازار خوب در پیله ابریشم باشیم و امیدواریم با تلاش نوغانداران بتوانیم در مسیر خوداتکایی صنعت فرش ، منسوجات ابریشمی و تولید داخل قدم برداریم.

    توزیع تخم نوغان امروز “یکشنبه” در مراکز توسعه نوغانداری در لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، کسماء و طاهرگوراب صومعه سرا ، فومن و شفا و پایگاه های مراکز جهادکشاورزی شهرستان های تالش، آستارا، ماسال، رودسر، بندرانزلی، املش، سیاهکل و رودبار آغاز شد.

    ٩ هزار و ٩۴ خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56466

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *