×

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شد

  • کد نوشته: 85520
  • ۱۴۰۱-۱۰-۲۹
  • 152 بازدید
  • ۰
  • نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، به یک گزارش درباره حوادث اخیر ایران که در آن درخواست افزودن نام سپاه به “فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا” مطرح شده، رای دادند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از انتخاب ، در گزارش موسوم به «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه […]

    پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شد
  • نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، به یک گزارش درباره حوادث اخیر ایران که در آن درخواست افزودن نام سپاه به “فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا” مطرح شده، رای دادند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از انتخاب ، در گزارش موسوم به «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص حوادث اخیر و ادعای مشارکت تسلیحاتی با روسیه در جنگ اوکراین، مطرح و از شورای اروپا تقاضا شده بود که نام این نهاد رسمی نظامی ایران را به فهرست موسوم به گروه‌های تروریستی اضافه کند.

    طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه درقالب متمم به گزارش یادشده،اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

    لازم به ذکر است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب شده و تصمیم‌ نهایی را شورای اروپا می‌گیرد. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=85520

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *