×

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:‌
پایان سرشماری پاییزه حیات‌وحش در گیلان

  • کد نوشته: 96390
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۳
  • 71 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از پایان سرشماری پاییزه حیات‌وحش در این استان خبر داد و گفت: این سرشماری از ۱۵ آذرماه آغاز شد و به مدت ۱۰ شبانه‌روز به طول انجامید...
    پایان سرشماری پاییزه حیات‌وحش در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ،حمزه عشوری امروز در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه سرشماری پاییزه حیات‌وحش در استان گیلان از ۱۵ آذرماه امسال آغاز شد، اظهار کرد: این سرشماری به مدت ۱۰ شبانه‌روز، با مشارکت ۸۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان استان و تشکل‌های مردمی انجام گرفت.

    وی ادامه داد:‌این سرشماری سالانه حیات‌وحش در مناطق حفاظت‌شده، شکارممنوع و مناطق آزاد جهت بررسی برآورد جمعیت، روند تغییرات جمعیتی، ثبت زیستگاه‌ها، عوامل تهدیدکننده و نقاط ضعف و قوت زیستگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان بابیان اینکه عملیات اجرایی این سرشماری با تشکیل ۱۰ تیم ۳ تا ۴ نفره در زیستگاه‌های مختلف استان انجام شد، تصریح کرد: مسیرهای عبور و حضور گونه کل و بز با دوربین‌های چشمی، تلسکوپ و دوربین‌های تله‌ای موردبررسی و پایش قرار گرفت.

    به گفته عشوری این اقدام، سالانه باهدف برآورد آمار حیات‌وحش برای برنامه‌ریزی و کار مدیریتی در حوزه زیستگاه‌ها و حیات‌وحش استان گیلان در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۷۳ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست گیلان، حدود ۴۰ هزار هکتار با حضور ۸۰ نفر از مدیران، کارشناسان اداره کل، محیط‌بانان و کارشناسان اداره محیط‌زیست رودسر و تشکل‌های مردمی مورد سرشماری و پایش شبانه‌روزی قرار گرفت، ادامه داد: در سرشماری امسال در کنار سرشماری کل و بز، دیگر گونه‌های مانند خرس قهوه‌ای و نمایه‌ای از پلنگ نیز مشاهده و ثبت گردید.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96390

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *