×

پیام فرماندار رودبار به مناسبت بیست و هفتمین سالروز زلزله شهرستان رودبار

  • کد نوشته: 17068
  • ۱۳۹۶-۰۳-۳۱
  • 144 بازدید
  • ۰
  • تاریخ شفاهی رودبار به قبل و بعد زلزله تقسیم شده است فرماندار رودبار با انتشار پیامی اعلام کرد: در پی لرزش هفت و سه دهم ریشتری زمین، بهار سرسبز و پرطراوت رودبار به خزان گرایید و رودبار عزیز با چشمانی اشک بار هزاران نفر از پاره‌های تن خود را به خاک امانت داد و تاریخ […]

    پیام فرماندار رودبار به مناسبت بیست و هفتمین سالروز زلزله شهرستان رودبار
  • تاریخ شفاهی رودبار به قبل و بعد زلزله تقسیم شده است

    فرماندار رودبار با انتشار پیامی اعلام کرد: در پی لرزش هفت و سه دهم ریشتری زمین، بهار سرسبز و پرطراوت رودبار به خزان گرایید و رودبار عزیز با چشمانی اشک بار هزاران نفر از پاره‌های تن خود را به خاک امانت داد و تاریخ شفاهی مردمش به قبل و بعد زلزله تقسیم شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، همزمان با فرارسیدن بیست‌وهفتمین سالروز زلزله شهرستان رودبار، اسماعیل میرغضنفری، فرماندار این شهرستان با انتشار پیامی یاد درگذشتگان این حادثه را گرامیداشت. متن پیام به شرح زیر است:

    خورشید مگر به خاک مدفون استی – کین گونه به چشم عاشقان خون استی

    بادی که به انتشار شب میآمد – دانست که «روز مرگ» زیتون استی

    در واپسین روزهای خرداد پرحادثه، به شبی نزدیک می‌شویم که حادثه تلخ و غمبار زلزله ۳۱ خرداد سال ۶۹ را یادآور می‌شود.

    در لحظاتی از آن نیمه شب تاریخی در پی لرزش هفت و سه دهم ریشتری زمین، بهار سرسبز و پرطراوت رودبار به خزان گرایید و رودبار عزیز با چشمانی اشک بار هزاران نفر از پاره‌های تن خود را به خاک امانت داد و تاریخ شفاهی مردمش به قبل و بعد زلزله تقسیم شده است.

    هنوز چند صباحی از روزهای غم انگیز مردمان زیتون‌های خمیده سپری نشده بود که جوانه‌های امید از لابلای آوارهای حزن و اندوه شکوفا شد و مردمان صبورش با هم راهی و هم یاری دولت و ملت شهر و دیارشان را دوباره ساختند.

    اینجانب سالروز آسمانی شدن عزیزانمان را در زلزله دلخراش بیست و هفت سال قبل تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم با ساخت و سازهای فنی و کارشناسی و آمادگی همه جانبه چنین حادثه تلخی را دیگر شاهد نباشیم.

    اسماعیل میرغضنفری

    فرماندار شهرستان رودبار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17068

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *