×

پیش بازی کرواسی – پرتغال

  • کد نوشته: 3490
  • ۱۳۹۵-۰۴-۰۵
  • 85 بازدید
  • ۰
  • با برگزاری دیدارهای امشب، علاوه بر مشخص شدن سه تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶، یکی از دیدارهای مرحله بعدی هم کاملا مشخص خواهد شد. با برگزاری سومین دیدار امشب، تیم برنده باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم برنده دیدار نخست مرحله یک هشتم برود. در ادامه نگاهی […]

    پیش بازی کرواسی – پرتغال
  • با برگزاری دیدارهای امشب، علاوه بر مشخص شدن سه تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶، یکی از دیدارهای مرحله بعدی هم کاملا مشخص خواهد شد. با برگزاری سومین دیدار امشب، تیم برنده باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم برنده دیدار نخست مرحله یک هشتم برود. در ادامه نگاهی به وضعیت دو تیم برگزار کننده سومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی.

    یورو ۲۰۱۶؛ مرحله یک هشتم نهایی؛ کرواسی پرتغال

    تیم اول گروه چهارم با تیم سوم گروه ششم

    یک شنبه ۲۵ ژوئن ۲۰۱۶؛ ساعت ۲۳/۳۰؛ ورزشگاه استادو بولائرت – دللیس؛ شهر لنس؛ داور: کارلوس ولاسکو از اسپانیا

    سومین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی یورو، بین تیم های پرتغال و کرواسی برگزار خواهد شد. این دیدار را می توان حساس ترین بازی نیمه بالای جدول دانست. کرواسی در حالی پا به میدان می گذارد که پس از پیروزی برابر اسپانیا و صعود به عنوان تیم اول گروه، هم به لحاظ روحی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و هم لوکا مودریچ و ماریو مانژوکیچ را آماده و سرحال در اختیار خواهد داشت. اما در طرف دیگر میدان، پرتغال با رونالدویی در زمین حاضر خواهد شد که ظاهراً شیر خفته از خواب برخاسته است.

    بهترین کرواسی دو دهه برابر ضعیف ترین پرتغال رونالدو

    حال و روز چند ساله دو تیم کاملاً متفاوت است؛ برخی تیم کرواسی را بهترین تیم دو دهه اخیر این کشور می دانند و حتی آن را قویتر از کرواسی سال ۱۹۹۸ که به مقام سوم جام جهانی رسید، به حساب می آورند. بهرحال شطرنجی پوشان کرواسی خط میانی بسیار قدرتمندی در اختیار دارند؛ خط میانی با حضور راکیتیچ و لوکا مودریچ که این دو هافبک از ارکان اصلی دو باشگاه رقیب اسپانیایی، یعنی بارسلونا و رئال مادرید، هستند به خوبی می تواند برابر هر حریفی قد علم کرده و میانه میدان را کاملاً در اختیار خود بگیرند. دو هافبک بسیار آماده در میانه میدان در کنار مهاجم ششدانگ یوونتوس، یعنی ماریو مانژوکیچ، می توانند حریفان بسیار قدر و بزرگ را هم به دردسر بیندازند. در مقابل پرتغال با تیمی به مصاف کرواسی خواهد آمد که در آن نمی توان نشانی از پرتغال جام جهانی ۲۰۰۶ یا پرتغال یورو ۲۰۰۰ یافت. پرتغال در این سالها بیشتر رو به افول بوده و تنها به تک ستاره این چند سال فوتبال خود یعنی کریستیانو رونالدو دلخوش بوده است. البته رونالدو در بسیاری از بازیها به تنهایی بار همه تیم را به دوش کشیده و در واقع یک تنه به داد پرتغال رسیده است. آخرین نمونه آن هم به آخرین بازی مرحله گروهی برابر مجارستان برمی گردد که در این بازی فقط رونالدو در زمین بود و سایر بازیکنان پرتغال انگار یا در زمین نبودند یا اینکه هیچ وظیفه ای به آنها محول نشده است. هرچه هست، هواداران پرتغال به این دلخوش هستند که شیر خفته شان از خواب برخاسته است!

     دوئل ویژه؛ رونالدو چشم در چشم راکیتیچ

    باز هم راکیتیچ و رونالدو به هم رسیدند اما این بار نه در لالیگا و ال کلاسیکو، بلکه در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ و در لباس تیم های ملی شان. رونالدو یکی از بزرگترین بازیکنان جهان حتی در طول تاریخ بوده اما این مسئله به معنای آن نیست که وق مهارناپذیر است و در تمامی نبردها قطعاً او پیروز خواهد بود. پس راکیتیچ هم می تواند از این نبرد پیروز و سربلند بیرون بیاید، و یا حداقل او را آنقدر سرگرم و درگیر خود کند که از وظایف دیگری مثل بازی سازی و گلزنی باز بماند. یکی از مزایای دو طرفه برای راکیتیچ و رونالدو اینست که بارها در بازی های باشگاهی رو در روی یکدیگر قرار گرفته و نسبت به هم آشنایی نسبتاً کاملی دارند. نتیجه و سرانجام این دوئل برای دو طرف اندکی متفاوت خواهد بود؛ اگر راکیتیچ این دوئل را به سود خود خاتمه دهد می توان کرواسی را پیروز قطعی این دیدار دانست، اما اگر رونالدو پیروز این جنگ تن به تن باشد هیچ تضمینی برای پیروزی قطعی و حتمی پرتغال نخواهد بود. پرتغال فقط یک رونالدو هست و بس!

    ترکیب احتمالی دو تیم

    کرواسی: سوباشیچ؛ سرنا؛ کورلوکا؛ ویدا؛ استرینیچ؛ لوکا مودریچ؛ میلان بادلی؛ بروزویچ؛ راکیتیچ؛ پریشیچ؛ مانژوکیچ

    پرتغال: روی پاتریسیو؛ ویرینیا؛ کاروالیو؛ په په؛ رافائل گریرو؛ ویلیان کاروالیو؛ ژوائو موتینیو؛ آندره گومس؛ ژوائو ماریو؛ نانی؛ کریستیانو رونالدو  

     

    آمار دیدارهای قبلی

    از آنجائیکه کرواسی کشوری تازه استقلال یافته است، دیدارهای زیادی بین این دو تیم انجام نشده؛ تنها ۳ بازی در تاریخ فوتبال این دو کشور برگزار شده که هر سه مسابقه را هم پرتغال پیروز میدان بوده. نخستین مصاف آنها در سال ۱۹۹۶ در چارچوب رقابت های یورو بود که با برتری ۳ بر صفر پرتغال همراه شد. دو دیدار دیگر، بازی های دوستانه بودند که باز هم پرتغال با نتایج ۲ بر صفر و یک بر صفر کرواسی را مغلوب کرد.

    سایر اخبار و اطلاعات بازی

    در دیدار امشب، بادلی، بروزویچ، پریشیچ، سرنا، مارکو روگ، استرینیچ، ویدا و ورسالیکو از کرواسی و په په و کوارشما از تیم پرتغال، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کنند، (در صورت صعود) از بازی بعدی در مرحله یک چهارم نهایی محروم خواهند بود.

    به نظر می رسد این دیدار حساس ترین و مهم ترین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی در نیمه بالایی جدول باشد. احتمال زیادی وجود دارد که تیم برنده این دیدار بتواند راه خود تا فینال بازیها را بدون دردسر ادامه دهد.

    برنده دیدار امشب پرتغال با کرواسی در مرحله بعدی به مصاف برنده دیدار اول این مرحله بین لهستان و سوئیس خواهد رفت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=3490

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *