×

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛
پیش بینی رشد ۵۰ درصدی تولید بچه ماهیان خاویاری در گیلان

  • کد نوشته: 100588
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۷
  • 27 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل شیلات گیلان از پیش بینی رشد ۵۰ درصدی تولید بچه ماهیان خاویاری در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعهد تولید یک میلیون بچه ماهی خاویاری در گیلان محقق شده است....
    پیش بینی رشد ۵۰ درصدی تولید بچه ماهیان خاویاری در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی در گفت و گویی اظهار کرد: گیلان در حوزه بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی پیشتاز است و اقدامات خوبی در حوزه‌ها در این استان صورت گرفته است.

    مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فعالیت سه مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در استان بیان کرد: تعهد یک میلیون بچه ماهی خاویاری در گیلان محقق شده است.

    خلیلی از تکثیر ۴ جفت گونه قره برون در مرکز بازسازی ذخایر شهید بهشتی رشت خبر داد و اضافه کرد: این اقدام گام بزرگی در انجام تعهدات سازمانی شیلات در حوزه ذخایر ماهیان خاویاری است.

    وی با بیان اینکه ماهیان خاویاری شناسنامه خزر هستند، افزود: حفظ ذخایر ماهیان خاویاری برای تحقق اقتصاد دریا محور بسیار ارزشمند و حیاتی است.

    مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم حفظ ژنتیکی و ذخایر ماهیان خاویاری در این استان بیان کرد: گیلان در حوزه مدیریت توسعه ماهیان خاویاری در سال گذشته جزو استان‌های برتر کشور شناخته شد.

    خلیلی با اشاره به شرایط خوب و اقدامات مؤثر انجام شده در مراکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در گیلان اضافه کرد: در حال حاضر تعهد یک میلیون بچه ماهی در مراکز بازسازی تحقق یافته و پیش بینی می‌شود که امسال رشد ۵۰ درصدی در تولید بچه ماهی داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه اواخر خردادماه فصل رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در گیلان آغاز می‌شود، افزود: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری به شرایط فیزیک و شیمی و همچنین تأمین تغذیه رودخانه‌ها بستگی دارد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100588

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *