×

چرا احمدی‌نژاد و مشایی رابطه خود را علنی کردند؟

  • کد نوشته: 12792
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۶
  • 147 بازدید
  • ۰
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سال گذشته بود که جوانفکر یار غار احمدی نژاد و مشایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی رییس دولت‌های نهم و دهم گفته بود: آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای در زمینه انتخابات آینده ندارد. او همچنین گفته بود مشایی از سیاست خداحافظی کرده ، خداحافظی که از سال ۹۲ […]

    چرا احمدی‌نژاد و مشایی رابطه خود را علنی کردند؟
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سال گذشته بود که جوانفکر یار غار احمدی نژاد و مشایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی رییس دولت‌های نهم و دهم گفته بود: آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای در زمینه انتخابات آینده ندارد. او همچنین گفته بود مشایی از سیاست خداحافظی کرده ، خداحافظی که از سال ۹۲ اتفاق افتاده است.

    * حالا به نظر می‌رسد هم مشایی با سیاست آشتی کرده است و هم احمدی نژاد برای انتخابات برنامه دارد.

    * به نظر می‌رسد این دو تصمیم گرفتند بعد از اینکه احمدی نژاد به صورت رسمی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری منع شد، رابطه صمیمی خود را علنی کنند.

    * رئیس جمهور سابق ایران به خوبی می‌دانست که بخش اعظمی از طرفدارانش که در سال ۸۴ و ۸۸ به او رای داده‌اند، مشایی را عامل انحراف و رییس جریان انحرافی می‌دانند و به هیچ وقت حاضر نیستند به فردی رای بدهند که بازهم مشایی را در کنار خود دارد.

    * احمدی نژاد سبد رای نیروهای مذهبی و سنتی خود را از دست داده بود. کسانی که روزی سینه چاک محمود احمدی نژاد بودند و حتی برای پیروزی او در انتخابات نذر می‌کردند دیگر حاضر نبودند از احمدی نژاد حمایت کنند یا حداقل تا زمانی که مشایی هست از احمدی نژاد حمایت کنند.

    * همین دلایل باعث شده بود مشایی و احمدی نژاد سعی کنند در مجامع عمومی نشان بدهند باهم رابطه ندارند.

    * داستان حالا فرق کرده است. احمدی نژاد دیگر نمی‌خواهد در انتخابات حضور پیدا کند. طیف مذهبی هم علاقه‌ای به نامزد این جریان یعنی بقایی ندارند و حاضر نیستند از او حمایت کنند. تنها حامیان بقایی طرفداران مشایی و احمدی نژاد هستند.

    * تنها دلخوشی این دو به رای کسانی است که حتی بعد از دولت روحانی هم به احمدی نژاد وفادار مانده بودند.

    * احمدی نژاد حالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند در کنار مشایی بایستد و حتی همراه با او و بقایی درخت بکارد. درختی که البته به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با پیت حلبی تقریبا نو کاشته شده و ریشه‌های آن نمی‌تواند در خاک رشد کند، به سرانجام نمی‌رسد.

    * فصل تازه احمدی نژاد و مشایی در سپهر سیاست ایران آغاز شده است. این دو تصمیم گرفته‌اند از بقایی در برابر روحانی و البته اصولگرایان حمایت کنند.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12792

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *