×

چرا دلار دیروز ناگهان فروریخت؟/ عقب‌نشینی دلالا‌ن ارزی

  • کد نوشته: 36913
  • ۱۳۹۷-۰۷-۱۰
  • 69 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم ،روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی نوشت: ▫️روز دوشنبه، دلالان ارز از بازار عقب‌نشینی کردند تا قیمت دلار و سایر ارزها سیر نزولی بگیرد. در سومین روز هفته، دلار در همان ابتدای روز سقف خود را در محدوده ۱۷ هزار تومانی ثبت کرد و پس از آن با قرار گرفتن در […]

    چرا دلار دیروز ناگهان فروریخت؟/ عقب‌نشینی دلالا‌ن ارزی
  • به گزارش گیل و دیلم ،روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی نوشت:

    ▫️روز دوشنبه، دلالان ارز از بازار عقب‌نشینی کردند تا قیمت دلار و سایر ارزها سیر نزولی بگیرد. در سومین روز هفته، دلار در همان ابتدای روز سقف خود را در محدوده ۱۷ هزار تومانی ثبت کرد و پس از آن با قرار گرفتن در موج کاهشی به میانه کانال ۱۵ هزارتومانی رفت. هرچه از روز گذشت رقم اعلام‌شده برای دلار با رقم باز شده فاصله گرفت، به گونه‌ای که از ساعت ۷ بعدازظهر به بعد برخی کانال‌های اعلام نرخ از افت ارزش دلار به زیر مرز ۱۵ هزار تومان خبر دادند.

    ▫️فعالان در مورد کاهش قیمت دلار دو نگاه متفاوت داشتند. دسته‌ای معتقد بودند کاهش شدید قیمت‌ها در روز سوم هفته یک اصلاح قیمتی بوده است. از نظر آنها، نوسان‌گیران به‌تدریج خریدهای هفته گذشته را تخلیه کردند و به‌دنبال یافتن نقطه کف جدیدی برای خرید هستند. در مقابل، دسته دوم باور داشتند، ریزش دلار ناشی از تغییر انتظارات معامله‌گران و ورود ارز خانگی به بازار بوده است.

    ▫️در این میان، دلایل کاهشی دیگری نیز در بازار شنیده می‌شد. اختیاراتی که به بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز داده شد، اعلام ساز و کار جدید تامین ارز توسط بانک مرکزی، احتمال تصویب لوایح مربوط به FATF در روزهای آتی، نگاه مثبت برخی معامله‌گران نسبت به توافقات ایران و اروپا، افزایش قیمت نفت و… از جمله عوامل دیگری بودند که از نظر فعالان در تغییر روند بازار موثر بودند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36913

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *