×

چشمه‌های ثروتی که محسن رضایی از آنها خبر می‌دهد، کجاست؟

  • کد نوشته: 93748
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۷
  • 60 بازدید
  • ۰
  • محسن رضایی با اعلام اینکه ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است گفت: کشور فقط از طریق ایجاد کُریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می‌تواند سالانه تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از شناسایی ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور خبر داد. به گزارش گیل و […]

    چشمه‌های ثروتی که محسن رضایی از آنها خبر می‌دهد، کجاست؟
  • محسن رضایی با اعلام اینکه ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است گفت: کشور فقط از طریق ایجاد کُریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می‌تواند سالانه تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از شناسایی ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، محسن رضایی در نشست اقتصادی استانداران سراسر کشور گفت: در هر استان چند مورد از این چشمه‌های ثروت وجود دارد؛ نقاطی که کالای خوب رقابتی تولید می‌کنند اما چون شبکه نیستند و حمایت نمی‌شوند، بازار ندارند و تشکیل واسطه برای ورودشان به بازارهای بین‌المللی رشد نمی‌کند.

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: کشور اگر هیچ کار تولیدی هم نکند فقط از طریق ایجاد کُریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می‌تواند سالانه تا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

    رضایی با تشریح موقعیت استثنایی کشور در حوزه ترانزیت گفت: با نگاهی به نقشه اقتصادی تاریخ متوجه می‌شویم که توسعه در دنیا یا به‌صورت تدریجی صورت گرفته است. ما مدل خودمان را می خواهیم؛ نه شرق و نه غرب مدل توسعه‌ ایران نیست اما از تجربه و دانش آنها باید استفاده کرد.

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده و در هر استان چندین مورد از این چشمه‌های ثروت وجود دارد؛ این چشمه‌های ثروت نقاطی هستند که کالای خوب رقابتی تولید می‌کنند اما چون بازار ندارند، حمایت نمی‌شوند و شبکه نیستند، تشکیل واسطه برای ورودشان به بازارهای بین‌المللی رشد نمی‌کند.

    رضایی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مدل شرق یا غرب را پیش ببریم و باید مدل خود را داشته باشیم. باید بفهمیم در هر استان چشمه‌های ثروت کجاست و این چشمه‌ها نباید با دوپینگ ایجاد شود و باید به‌صورت استعداد و بالقوه موجود باشند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93748

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *