×

کادر درمان گیلان در خصوص کرونا از جان خود مایه گذاشتند

  • کد نوشته: 78955
  • ۱۴۰۱-۰۴-۰۲
  • 91 بازدید
  • ۰
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ضمن قدردانی از واکسیناسیون کامل سالمندان بیان کرد: کادر درمان استان در خصوص کرونا از جان خود مایه گذاشتند و بایستی تلاش پزشکان،پرستاران و همه کادر درمان قدر دانسته شود. به گزارش گیل و دیلم ، حسین مصطفی پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان با بیان […]

    کادر درمان گیلان در خصوص کرونا از جان خود مایه گذاشتند
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ضمن قدردانی از واکسیناسیون کامل سالمندان بیان کرد: کادر درمان استان در خصوص کرونا از جان خود مایه گذاشتند و بایستی تلاش پزشکان،پرستاران و همه کادر درمان قدر دانسته شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، حسین مصطفی پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان با بیان اینکه عزت نفس و استقلال اقتصادی سالمندان باید مورد اهتمام باشد افزود: تکریم سالمندان پیش از توصیه های متداول علمی و جهانی در آموزه های دینی ما توصیه شده است و تکریم سالمندان در جامعه در واقع تقویت بنیان خانواده است.

    وی در خصوص فراهم آوردن امکاناتی که بتوان شهر رشت را بعنوان ” شهر دوستدار سالمند” معرفی کرد ،اظهار داشت:رشت تنها یک سبزه میدان را برای سالمندان دارد این در حالیست که برای فراهم آوردن معرفی این شهر با عنوان یاد شده باید فضای شهرهایمان برای عبور ومرور ،تفریح و دورهمی های سالمندان فراهم شود .

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد:اگر جامعه توسعه یافته ای می خواهیم باید آنانی که در تربیت جامعه زحمت کشیدند ، قدر دانسته شوند.

    مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان بیشترین نرخ سالمندی را در کشور دارد گفت: ۴۵۴ هزار ۶۲۷ سالمند در استان زندگی می کنند و ۶۰ هزار نفر معادل ۱۱ درصد جمعیت سالمندان استان تنها زیست هستند یعنی به تنهایی زندگی می کنند .

    سید مهدی خدمت بین دانا با بیان اینکه ۸۱/۷ درصد سالمندان مستقل و ۱۳ درصد نیازمند کمک هستند ،گفت: سیاهکل، رودسر واملش بالاترین آمار سالمندی و تالش آستارا و رضوانشهر جوان ترین شهرهای استان هستند.

    وی اضافه کرد: متاسفانه آنچه نگران کننده است سالمند آزاری است که تاکنون ۷۳ مورد گزارش شده است و این موضوع به ترتیب شامل مسامحه و غفلت ،جسمی و عاطفی بوده است که این موضوع تاکید در بخش آموزش را مضاعف می کند.

    خدمت بین دانا گفت:برای معرفی رشت بعنوان شهر دوستدار سالمند نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های اجرایی استان است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78955

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *