×

کنعانی مقدم، فعال اصولگرا: جبهه پایداری به دنبال تشکیل حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی است

  • کد نوشته: 91779
  • ۱۴۰۲-۰۵-۳۰
  • 110 بازدید
  • ۰
  • جبهه پایداری یا حزب پایداری در تلاش است تا مرزبندی خود با جریان های اصولگرایی را برجسته کند. پایداری ها از لاکی که داشتند خارج شده اند و خود را به طوری شفاف تر تعریف می کنند. به گزارش گیل و دیلم ، حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در ستاره صبح نوشت: جبهه پایداری […]

    کنعانی مقدم، فعال اصولگرا: جبهه پایداری به دنبال تشکیل حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی است
  • جبهه پایداری یا حزب پایداری در تلاش است تا مرزبندی خود با جریان های اصولگرایی را برجسته کند. پایداری ها از لاکی که داشتند خارج شده اند و خود را به طوری شفاف تر تعریف می کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ، حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در ستاره صبح نوشت: جبهه پایداری یا حزب پایداری در تلاش است تا مرزبندی خود با جریان های اصولگرایی را برجسته کند. پایداری ها از لاکی که داشتند خارج شده اند و خود را به طوری شفاف تر تعریف می کنند.

    مساله و هدف اصلی جبهه پایداری حرکت به سمت حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی است. پایداری چی ها نمی توانند این هدف را در چهارچوب ساختار اصولگرایی دنبال کنند.

    بخش عمده ای از جریان اصولگرایی از انقلاب تا امروز به دنبال شکل گیری جمهوری اسلامی بودند و این هدف را دنبال کرده و از دستاورد انقلاب حفاظت کرده است. اما اعضای جبهه پایداری جمهوری خواه نیستند و هدف تشکیل حکومتی اسلامی را دنبال می کنند.

    درحالیکه باید محور قانون اساسی باشد،که شاخصه برجسته آن جمهوری اسلامی است. پایداری چی ها به دنبال شکل گیری حکومت اسلامی در ابعاد و تفکر ویژه خود هستند. تلاش برای حاکمیت بر اساس قرآن و حکومت امام زمان در مشی سیاسی این گروه برجسته است و در نطق ها و برنامه ریزی های آن ها دیده می شود.

    این جریان که آرام و خزنده پیش آمده بود، رفته رفته در موضع گیری ها خود را به شکلی برجسته نمایان می کند. در رقابت های انتخاباتی اخیر حضور اعضای حزب پایداری پر رنگ خواهد بود.

    نوع اندیشه و تفکر پایداری در جامعه هوادارانی دارد که نمایندگان آنان در مجلس یازدهم حضور دارند. فراکسیون پایداری در مجلس فعال بود.

    با آغاز رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دور مجلس شورای اسلامی تحرکات این گروه بیشتر شده است.

    با توجه به عدم استقبال اصلاح طلبان از انتخابات پیش رو به نظر می رسد این رقابت ها بیشتر رقابت هایی درون جریانی بین اصولگرایان باشد.

    جبهه پایداری یا حزب پایداری در تلاش است تا مرزبندی خود با جریان های اصولگرایی را برجسته کند. پایداری‌ها از لاکی که داشتند خارج شده اند و خود را به طوری شفاف تر تعریف می کنند. پایداری‌چی‌ها نمی توانند این هدف را در چهارچوب ساختار اصولگرایی دنبال کنند.

    با توجه به شرایط امروز جامعه ایران به نظر نمی رسد مجموعه پایداری موفق به جذب افکار عمومی شود و اکثریت مجلس را به دست بگیرد.

    وقتی از جریان پایداری حرف می زنیم از افرادی صحبت می کنیم که خود را تافته ای جدا بافته از جریان اصولگرایی و کلیت سیاسی کشور می پندارند.

    این جریان در مسیر رشد خود پروژه های حذف را در دستور داشته و در حال حاضر همان نگاه را نسبت به مجلس و تیم آقای قالیباف دارد.

    قالیباف اصولگرایی شناسنامه دار است و ثابت کرده به این راحتی از میدان به در نمی رود.

    زاویه داشتن این گروه با طیف های متعدد اصولگرا با نزدیک شدن انتخابات شدت خواهد گرفت زیرا پایداریچی ها با آن نگاه های متفاوت پندار خود انسجام و وحدت اصولگرایان را تهدید می کنند.

    این گروه نسبت به شورای وحدت و شورای ائتلاف هم نگاهی از بالا به پایین دارند از این رو ممکن است حمایت اصولگرایان را از دست بدهد. جبهه پایداری گروهی است که امروز تنها است و فردا هم تنها خواهد ماند.

    زیرا این نگاه افراطی در سپهر سیاسی کشور جایی ندارد و حتی اگر همچون دوره هایی از دولت نهم و دهم با رفتار های پوپولیستی و جذب طبقات خاصی از جامعه فعال شود، نمی تواند جایگاهی کسب کند و اکثریت کرسی های مجلس را تصاحب کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=91779

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *