×

یکشنبه ،لاهیجان عطر خلیج فارس میگیرد/مراسم بزرگداشت سردار شهید محمد ناظری

  • کد نوشته: 3377
  • ۱۳۹۵-۰۴-۰۴
  • 154 بازدید
  • ۰
  • در پی مراسم  روز یکشنبه ی (۶ تیرماه ۹۵)  شهرستان لاهیجان به منظور بزرگداشت سردار رشید اسلام، دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات، مروری بر زندگی سراسر تلاش، حماسه، مجاهدت و انقلابی گری این سردار غیور و سرافراز و سرباز ولایت داشتیم که گزیده ای از آن در ذیل آمده […]

    یکشنبه ،لاهیجان عطر خلیج فارس میگیرد/مراسم بزرگداشت سردار شهید محمد ناظری
  • در پی مراسم  روز یکشنبه ی (۶ تیرماه ۹۵)  شهرستان لاهیجان به منظور بزرگداشت سردار رشید اسلام، دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات، مروری بر زندگی سراسر تلاش، حماسه، مجاهدت و انقلابی گری این سردار غیور و سرافراز و سرباز ولایت داشتیم که گزیده ای از آن در ذیل آمده است:

     

    روز یکشنبه روز ششم خرداد ماه ۱۳۳۴ در یک خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد که نامش “محمد” گذارده شد.

    وی در همان دوران طفولیت و کودکی بسیار سرزنده ،خوشرو و دارای چهره ی گشاده و شاداب بود.

    در دوران نوجوانی و جوانی به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و جوانان بسیاری را دور خود جمع کرده بود تا از فساد، اعتیاد و فضای آلوده قبل از انقلاب به دور باشند.

    در محله تیم فوتبالی به نام شاهین راه اندازی کرد که بعدها در سالهای ۵۶ و ۵۷ با همین جوانانی که با اخلاق حسنه و اسلامی جذب کرده بود، اولین تظاهرات خیابانی ضد رژیم پهلوی در خیابان قزوین و محله امامزاده حسن (ع) را ساماندهی کرده و جوانان و مردم را به همراهی با امام خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی (ص) دعوت کرد.

    photo_2016-05-11_12-53-52-1

    پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه روحیه مذهبی، انقلابی، پهلوانی و ورزشکاری که داشت، درشکل گیری “کمیته انقلاب اسلامی” نقش بسزایی ایفا کرد.

    وی همچنین بی درنگ برپایی و تشکیل هیئت عزاداری اهل بیت در محله امامزاده حسن(ع) را با حضور پرشور عزاداران حسینی ساماندهی نمود.

    محمد در آن ایام بسیاری از جوانان بی انگیزه و چه بسا با اعتقاد کمتر را شناسایی، هدایت و جذب انقلاب کرد که عمده آنها در آینده در زمره شهدای جنگ تحمیلی قرار گرفتند.

    مادربزرگش در سال ۱۳۵۷ و در جریان انقلاب اسلامی به شهادت رسید. برادر بزرگوارش در عملیات فتح المبین در سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مادر گرانقدرش در سال ۱۳۶۶ و در راه زیارت خانه معبود به شهادت رسید و پدر بزرگوارش نیز از اعضای فعال بسیج مستضعفین بود.

    این شهید بزرگوار از اولین مربیان و اساتید آموزش نظامی و تکاوری در پادگان امام علی (ع) تهران ( سعدآباد سابق) محسوب می شد که بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان حاضر سپاه از جمله شاگردان نظامی وی بودند.

    13950222000329_PhotoL

    وی طی سالهای ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ مرکز آموزش هوابرد در سپاه را بنیان نهاد و سهم بسزایی نیز در راه اندازی دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) سپاه داشت.

    شهید محمد ناظری علاوه بر اینکه رکوردار پرش هوایی در سطح تکاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح ریزی عملیات های منظم و نامنظم به شمار می رفت.

    13950222000330_PhotoL

    سردار محمد ناظری از جمله فرماندهان محور در عملیات های فتح یک، دو، سه و چهار بود. بسیار ساده زیست ، متواضع و گمنام عمل می کرد و علاوه بر این در عمده عملیات های ۸ سال دفاع مقدس مشاور سردار حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثار الله کرمان بود . او در همین دوران پرافتخار دچار عارضه شیمیایی شد.

    13950222000331_PhotoL

    سردار ناظری اوایل دهه ۷۰ وارد نیروی دریایی سپاه شد و مسئولیت های متعددی را عهده دار گردید. این شهید والامقام موسس یگان ویژه تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و طی ۱۰ سال اخیر تا هنگام شهادت این یگان را فرماندهی کرد و در این مدت حضور مقتدر ، شجاعانه و بی باک خود در دریا و رویارویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بویژه آمریکای جنایتکار را در صحنه های مختلف به نمایش گذارد.

    13950222000337_PhotoL

    فرماندهی اولین یگان مامور در اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری در آب های بین المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات وی بشمار می رود.

    جانباز شهید دریادار پاسدار محمد ناظری به مثابه پدری دلسوز و مهربان نسبت به نیروهای تحت امر خود رفتار می کرد و نقش رهنما و هادی برای آنان داشت و با نفوذ در قلوب رزمندگان و کارکنان یگان های تحت مسئولیت خود انسان های زیادی را مجذوب اسلام ، انقلاب، نظام و سپاه کرد . انسان هایی که به مانند خود، ولایتمدار ، انقلابی و مهیای حماسه آفرینی و فداکاری در راه قرآن و عترت و دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و بحری و عزت و شرافت ایران اسلامی هستند.

    1395022211393669476838010

    سردار محمد ناظری در شامگاه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ایام میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در حین مأموریت در منطقه نازعات (خلیج فارس) به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

    مراسم بزرگداشت این شهید والا مقام برای اولین بار در استان گیلان و در شهرستان لاهیجان با همکاری اداره اوقاف لاهیجان و دفتر امام جمعه لاهیجان و سپاه لاهیجان به سخنرانی امام جمعه محترم شهر برگزار خواهد شد. همچنین فرزند شهید سردار ناظری نیز در  مراسم حضور خواهند داشت.

    photo_2016-06-24_16-58-31

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=3377

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *