×

انتقاد شریعتمداری از دو طیف انقلابی؛
یکی رهبری را مخلوع‌الید می‌داند، دیگری همه خطاها را به پای ایشان می‌نویسد

  • کد نوشته: 125210
  • ۰
  • حسین شریعتمداری با انتقاد از دو نگاه متفاوت در اردوگاه نیروهای انقلابی، تأکید کرد که برخی با طرح «تحمیل تصمیمات به رهبری» و برخی دیگر با نسبت دادن همه اقدامات مسئولان به ایشان، ناخواسته تصویری نادرست از جایگاه رهبر انقلاب ارائه می‌کنند...
    یکی رهبری را مخلوع‌الید می‌داند، دیگری همه خطاها را به پای ایشان می‌نویسد
  • به گزارش گیل و دیلم ، حسین شریعتمداری معتقد است دوخط فکری در میان نیرو‌های انقلابی وجود دارد که مانند دو خط مواری هستند که یکدیگر را قطع نمی‌کنند. او در روزنامه کیهان نوشت:

    خط اول: وقتی به هر علت، احساس می‌کنند که آنچه در عرصه سیاسی کشور می‌گذرد و مخصوصاً مواضع و عملکرد مسئولان در جنگ اخیر با مواضع رهبر معظم انقلاب ناهمخوان و متفاوت است، ادعا می‌کنند که شرایط کنونی را به حضرت آقا تحمیل کرده‌اند (!) به بیان دیگر – و البته بی‌آن‌که بخواهند-رهبر معظم انقلاب را نستجیربالله، «مخلوع‌الید»! و فاقد قدرت (!) معرفی می‌کنند! … نکته بی‌پایه و اساسی که این روز‌ها در کانال‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب نیز به آن دامن زده می‌شود!

    خط دوم: جریانی است که اصرار دارد همه آنچه در عرصه سیاسی کشور می‌گذرد و مخصوصاً تمامی مواضع و عملکرد مسئولان مذاکره‌کننده و اعضای شورای عالی امنیت ملی (شعام) در هماهنگی کامل با رهبر معظم انقلاب صورت می‌پذیرد. این خط اصرار دارد که برخی از تخلفات آشکار از مواضع رسماً اعلام شده حضرت آقا را نیز، با «کسب اجازه»! از حضرت ایشان قلمداد کند! به بیان دیگر و بی‌آن‌که متوجه باشند، بسیاری از اشکالات و پلشتی‌ها را -نستجیربالله- در هماهنگی با حضرت آقا معرفی می‌کنند!

    *مواضع هر دو خط یادشده به‌گونه‌ای ناخودآگاه و بی‌آن‌که بخواهند، خدشه به جایگاه رفیع و مقدس رهبر معظم انقلاب است!

    *بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب هر دو دیدگاه یادشده را نفی می‌کند. درباره خط اول باید پرسید، اگر حضرت آقا -خدای نخواسته- تحمیل‌پذیر بودند، چرا در بیانیه اخیر خود، با صراحت و شجاعتی مثال‌زدنی درباره مواضع اتخاذشده از سوی برخی مسئولان، تاکید می‌فرمایند که؛ «بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم»؛ و به دوستان خط دوم نیز باید یادآور شد که اگر به قول شما، همه آنچه مسئولان دست‌اندرکار مذاکرات انجام می‌دهند در هماهنگی کامل با حضرت ایشان است، چرا با صراحت می‌فرمایند «بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم»؟!

    *بدیهی است که منظور، سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به آنچه در عرصه سیاسی و فرهنگی کشور می‌گذرد نیست بلکه تاکید بر دقت‌نظر و پیشگیری از سوءاستفاده دشمنان است. این نکته نیز برگرفته از بیانیه اخیر حضرت آقاست. آنجا که می‌فرمایند: «از این لحظه، ما یعنی شما ملّت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود». همان‌گونه که به وضوح دیده می‌شود مخاطب این جمله مردم هستند و در آن، رهبر معظم انقلاب، مردم را به نظارت فراخوانده‌اند. نظارت با نقد و اعلام نظر همراه است وگرنه ناظر بی‌طرف که بود و نبودش فرقی نمی‌کند!

    نویسنده: اُمید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=125210

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *