×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان ؛
۱۱۴ کارفرمای متخلف در گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند

  • کد نوشته: 96533
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۶
  • 46 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ۱۱۴ پرونده برای کارفرمایان متخلف از قانون کار و آیین نامه های حفاظت فنی و ایمنی تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شد....
    ۱۱۴ کارفرمای متخلف در گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • به گزارش گیل و دیلم ، سیاوش آقاجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه کارفرمایان باید با انجام امور مربوطه در خصوص افزایش سطح ایمنی کارگاهها، حوادث ناشی از کار را کاهش دهند، اظهار کرد: این اداره کل برای رفع نقایص موجود در کارگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ازجمله اعمال ماده ۱۰۵ و فصل هشتم قانون کار با کارفرمایان متخلف برخورد می کند.

    وی اضافه کرد: طی ۹ ماه گذشته بازرسان کار گیلان هشت هزار و ۵۴۸ مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاهها انجام دادند که در این راستا ۶ هزار و ۹۵۳ مورد ابلاغیه رفع نقایص برای کارگاه‌های استان صادر شده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یکی ازسیاست های مهم این اداره کل را بازرسی از کارگاهها و تعامل با کارفرمایان به منظور رفع نقایص موجود در کارگاه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راستا به آموزش ایمنی و قانون کار در کارگاه‌ها توجه ویژه ای شده است و طی ۹ ماهه امسال نزدیک ۲۸ هزار نفرساعت آموزش برای کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولان ایمنی استان برگزار شده است.

    آقاجانی افزود: این اداره کل در راستای اجرای علمی و دقیق سیاست هدایت و راهنمایی کارفرمایان به سمت آلاینده سنجی کارگاههای مربوطه، ۳۵ مورد بازرسی به منظور سنجش آلاینده ها در کارگاههای استان توسط شرکتهای ذیصلاح انجام داد.

    وی از بررسی تقاضاهای وارده در خصوص درخواست‌های مربوط به مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و یادآور شد: طی ۹ ماه گذشته هزار و ۶۳۷ درخواست در کمیته بدوی و ۷۰۳ مورد هم در کمیته تجدید نظر در زمینه محاسبه مشاغل در زمره کارهای سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مربوطه ضمن ابلاغ به کارگران و کارفرمایان به اداره کل تامین اجتماعی استان ارسال شده است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96533

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *