×

۱۴۹ روستای سبز و بدون زباله در شهرستان رشت

  • کد نوشته: 97534
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۱
  • 67 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رشت گفت: ۱۴۹ روستای این شهرستان سبز هستند و هیچ زباله‌ای به جز زباله مسافران از آنجا برای دفن خارج نمی‌شود...
    ۱۴۹ روستای سبز و بدون زباله در شهرستان رشت
  • به گزارش گیل و دیلم ، کیا عاشوری، فرماندار رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات مشترک استان‌های شمالی مدیریت پسماند است، گفت: ۲۴۶ روستا در این شهرستان داریم که تفکیک زباله در آنها با اقدامات آموزشی انجام شده در حال انجام است.

    به گفته او، پیش از این سطل‌های زباله در روستا‌ها وجود داشت که جمع آوری زباله را برای دهیاران مشکل‌ساز کرده بود، اما با آموزش‌هایی که ارائه شد و با تفکیک زباله‌ تر و خشک به نوعی کسب درآمد هم از طریق فروش زباله خشک صورت می‌گیرد و زباله‌ تر هم در محیط پیرامون دفن شده که پس از مدتی تبدیل به کود و کمپوست می‌شود.

    فرماندار رشت افزود: در روستا‌ها جایگاهی برای زباله مسافران در نظر گرفته شده که اقدامات امحای آنها توسط دهیاری‌ها انجام می‌گیرد.

    عاشوری تصریح کرد: حدود ۱۴۹ روستای شهرستان رشت سبز هستند و هیچ زباله‌ای از آنجا به جز زباله مسافران برای دفن خارج نمی‌شود.

    او در خصوص کارخانه زباله سوز هم گفت: ساخت این کارخانه از سال ۱۳۹۲ استارت خورد و کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته، دولت‌های قبلی آمدند و این ظرفیت مغفول ماند اگر زباله سوز ۶۰۰ تنی تأسیس می‌شد مشکلی در مدیریت پسماند نداشتیم.

    شهرستان رشت در مرکز استان گیلان واقع شده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97534

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *