×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان :
۵۰۷ کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در گیلان دستگیر شدند

  • کد نوشته: 96716
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
  • 85 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از دستگیری ۵۰۷ کارگر غیرمجاز خارجی که عموما تبعه افغان بودند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه خبر داد.
    ۵۰۷ کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در گیلان دستگیر شدند
  • به گزارش گیل و دیلم ، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه این افراد در جریان بازرسی های متعدد از کارگاه ها و واحدهای تولیدی و غیره شناسایی شدند،  اظهار کرد: در گشت مشترکی که امروز با حضور بازرسان‌کار مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت و نمایندگان اداره کل امور اتباع و مهاجرین استان و پلیس اطلاعات اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گیلان انجام شد ۱۶ کارگر دیگر که تبعه افغان بودند شناسایی و دستگیر شدند.

    وی تصریح کرد: از این تعداد هفت کارگر در یک رستوران واقع در جاده پیربازار و ۹ کارگر ساختمانی در یک پروژه ساختمانی واقع در خیابان باهنر رشت مشغول به کار بودند.

    گیلان از استان های ممنوعه در بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز است؛ بکارگیری اتباع بیگانه در این استان شرایط سخت‌تری دارد و صدور پروانه کار برای آنان هم به لحاظ امنیتی دارای شرایط ویژه است.

    سال گذشته ۴۲۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان در این زمینه انجام و ۲۸۲ کارگر غیرمجاز خارجی شناسایی شد که برای ۸۲ مورد از کارگاه‌های متخلف نیز برگ جریمه صادر شد

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96716

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *