×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ؛
۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی غیر مجاز در گیلان شناسایی شد

  • کد نوشته: 100114
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۶
  • 23 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از شناسایی ۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز در استان کار می کردند طی سال گذشته خبر داد....
    ۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی غیر مجاز در گیلان شناسایی شد
  • به گزارش گیل و دیلم ،سیاوش آقاجانی روز دوشنبه درگفت‌وگویی اظهار کرد: کارفرمایان مطابق بند ج ماده۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جریمه شدند و ۳۰نفر از آنان که نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکردند طبق ماده۱۸۱ قانون کار به مراجع قضایی معرفی شدند.

    وی عنوان کرد: نوع برخورد اداره کار با کارفرمایان خاطی برابر بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین ماده۱۸۱ قانون کار است و اگر دستگیری و خروج از کشور باشد در این خصوص پلیس اقدام می کند.

    وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برای ۳۷۴ شرکت حقوقی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری صادر کرده است این گواهینامه در ایمن سازی کارگاه و پیشگیری از حوادث کار موثر است.

    آقاجانی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰۱ مورد بازرسی از کارگاهها در خصوص اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی با ۸۴ تیم در قالب گشت مشترک (با همراهی نماینده استانداری و پلیس) در سطح استان انجام شده است.

    وی یادآور شد: با توجه به اینکه گیلان از استانهای ممنوعه برای اقامت و اشتغال اتباع افغانستانی می باشد لذا کارفرمایان از هرگونه بکارگیری تبعه خارجی بدون اخذ پروانه کار باید به طور جدی در استان خودداری کنند.

    وی گفت : مطابق ماده۱۲۸ قانون کار مربوط به قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می شود نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتناعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100114

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *