×

۷۲ هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند

  • کد نوشته: 101107
  • ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • 17 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: ۷۲ هزار نفر سال گذشته در مراکز دولتی و خصوصی استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند....
    ۷۲ هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند
  • به گزارش گیل و دیلم ،کاظم پورنصیری روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۳۴ هزار نفر در بخش دولتی در قالب ۱۸ گروه آموزشی در استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

    وی عنوان کرد: بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در گیلان در قالب برگزاری دوره‌های مهارتی نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و با برگزاری بیش از ۷۰۰ دوره؛ آموزش‌های مهارتی را دریافت کردند.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ۷۵ دوره در قالب ارایه مهارت‌های فناورانه و نوین در مراکز فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اضافه کرد: ۱۷ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی TMC در سطح استان برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان فعالیت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه بیش از ۳۸ هزار مهارت‌آموز نیز در قالب هشت میلیون نفرساعت در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند، اظهار کرد: این تعداد با برگزاری بیش از ۸۰۰ دوره آموزشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

    وی اظهار کرد: توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور و اشاعه و ترویج آموزش‌های مهارتی از اهداف برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ادامه داد: این اداره کل دارای مربیانی توانمند در حوزه آموزشی در رشته‌های مختلف است که جوانان جویای کار، افراد نیازمند به کسب مهارت یا ارتقای میزان مهارت می‌توانند از آموزش‌های این مراکز در سراسر استان بهره‌مند شوند.

    وی بیان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در موضوع آموزش‌های مهارتی می‌توانند به صورت حضوری به مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر استان و غیرحضوری با مراجعه به سایت آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به آدرس http://gilan.irantvto.ir اقدام کنند.

    کسب مهارت در رشته‌های متناسب با بازار کار راهکاری برای برون رفت از بیکاری است، در واقع اشتغال و کارآفرینی را می‌توان مقصد و دستاورد مهارت‌آموزی دانست از این‌رو گسترش آموزش‌های مهارتی، معرفی الگوهای موفق و نهادینه کردن آنها در جامعه اهمیت بسزایی دارد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=101107

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *